• Българските фирми за играчки трудно се реализират в страната

    Българските фирми за играчки трудно се реализират в страната

    Те оцеляват само с малки серии, отбелязват от Българската асоциация на детските играчки.

    Българските фирми за играчки трудно се реализират в страната

    Българските фирми, които произвеждат играчки се броят на пръсти. Като цяло пазарът на български играчки е свит, като повечето оцеляват с малки серии. Това отбелязват от Българската асоциация на детските играчки. Реално повечето производители очакват промяна, но не са наясно как ще се случи тя.

    Основно производството на играчки у нас се концентрира в изработката на дървени играчки за ишлеме. Българското производство на играчки е концетрирано основно в градовете Пазарджик, Банско и Казанлък. От тях най-големите са велинградската „Вели“ и пазарджишките „Ирели“  и ЕТ „Катя Синапова – Пазарджик“. По-малките са „Мехомия“, „Кроки тойс“, „Машекс“ и „Бултойс“. По данни на АПДИБ големите български производители правят около 1-2 млн евро оборот годишно, а малките около 100 хил.евро. Като цяло, българските прозводители на дървени играчки работят предимно по заявка за Германия, Швеция, Холандия и Франция.

    На пазара за играчки са русенската фирма „Петроника“, която произвежда детски килички за кукли, както и разградският завод за детски колички „Микро 67“. Има и други по-малки фирми, но повечето от тях са от семеен тип и правят бутикови серии с ограничен асортимент.

    В българските магазини се срещат и изделията на фирмата ПЛМ, която е специализиран в разработването и производството на детски картонени игри. Тя е концентрирана основно на българския пазар. Софийската „М.В. Консулт 200“ предлага детски играчки от изкуствена кожа, но те са предимно бутикови.

    Хората от този бранш твърдят, че имат немалко проблеми. Започвайки от огромната конкуренция на стоките, внесени от азиатските пазари, та чак до липсата на средства за реиннвестиране в нови технологии. Някои от производителите обаче са на мнение, че „нашите играчки са много по-достъпни като цени за българския потребител.

    За други представители на бранша шансът на малките предприятия да оцелеят и да се развият, е да бъдат по иновативни и гъвкави, да правят изделия, в които ръчният труд е по-голям и да изпълняват по-бързо получените поръчки.

    български фирми за играчки "Детска радост" "Вели" "Ирели"

    Оценка на новината

    0