• SpeediFly - българската компания, покорила Европа

    SpeediFly - българската компания, покорила Европа

    Българската компания SpeediFly е създател на приложение за спонтанни пътувания.

    SpeediFly - българската компания, покорила Европа

    Българската компания SpeediFly е създател на приложение за спонтанни пътувания. Ако, например решите да пътувате до Гърция този уикенд, платформата е перфектното място, където да си купите билет в последния момент.

    Стоян Добрев, Александър Караджиян и Захари Дичев са българи учили в университети в чужбина. Идеята за приложението всъщност идва на Александър Камберов, който също е част от проекта, но за кратко. Когато решението да се стартира подобен бизнес идва, предприемачите тръгват да търсят акселератори и инкубатори в чужбина, защото имат познания в туризма и технологиите, но не и как да правят бизнес. Повечето ги отхвърлят, докато не стигат до Прага, където ги приемат, макар да са изпуснали срока.

    Те нямат демо, имат само идея. Не знаят как да я осъществят, но много силно го искат. След прекараното време с един ментор, идеята за приложението се променя. Предпремачите решават да дадат възможност на потребителите да се регистрират с Фейсбук профила си, като това им помага да анализират информацията – любими места, култури,хобита, спорт,  храна, и да предложат най-доброто решение за спонтанно пътуване.

    Първият пазар за приложението е Лондон. Там нискотарифните компании предлагат билети на цени, равни на една вечеря в ресторант. В същото време вниманието на хората е насочено към други варианти за пътуване. Именно за това създателите решават, че трябва да пуснат приложението в България, защото родният пазар не предлага толково много възможности.

    До момента стартъпът е набрал инвестиции на стойност 340 хил. евро като едната част е от частен инвеститор, а другата – от чешки акселератор.
    В момента приложението е достъпно в София, Прага, Букурещ и Лондон. Бъдещите планове включват добавяне на функция за резервация на хотели, а след това продажба на билети за различни събития.

    Предприемачите се надяват до края на тази година да успеят да развият бизнеса си до толкова, че приложението да се предлага в 21 града на Стария континент и в още 4 от Азия.
    Последните проучвания на стартъпа показват, че 24% от всички резервации за полети са направени в последните 10 дни преди пътуването. На хората им отнема около 6 минути, за да изберат полет. „Преди всичко трябваше да се планира, сега усещането е, че всичко в Европа е на една ръка разстояние.”, казва Алексъндър.

     

    SpeediFly приложение за спонтанни пътувания нискотарифни полети нискотарифни самолетни компании

    Оценка на новината

    5.00