• 8 стъпки към създаването на успешен бизнес план

    8 стъпки към създаването на успешен бизнес план

    Всеки, който вече е създал успешен бизнес знае, че добрият бизнес план стои в основата му.

    8 стъпки към създаването на успешен бизнес план

    Всеки, който вече е създал успешен бизнес знае, че добрият бизнес план стои в основата му. Бизнесът не е излизане в петък вечер и той изисква подготовка и планиране на всяка една стъпка, с цел да се минимализира евентуален риск.

    Независимо дали управлявате голямо заведение в центъра на града или магазин за сувенири ще Ви се наложи да планирате процесите поне в краткосрочен план. Преди да започнете да изготвяте бизнес плана си, трябва да сте наясно с няколко неща:

    1. В хода на действие може да се наложи да промените бизнес плана си. Затова се опитайте да го направите максимално гъвкав.

    2. За да бъде приложим и в последствие да донесе успех, бизнес планът трябва да бъде изготвен от целия екип.

    Предлагаме да се запознаете и с няколко препоръчителни стъпки за подготвяне на плана. Те не са задължителни, но са една добра основа.

    1. Организация на процеса
    *Сформирайте екип, който да отговаря за изготвянето.
    *Определете точно какво искате да постигнете с бизнес плана и какъв е неговия обем.
    *Определете си срок за изпълнение.
    *Разпределето отговорнистите.
    *Ако е необходимо изгответе индивидуален план за работа и изпълнение на целите.
    И последно – опитайте да ръководите целия процес на работа. Правете съвещания и оперативки и всеки ден искайте отчет за свършената дейност.

    2. Оценка (на външните фактори)
    Преди да започнете направете оценка на икономическата среда, както на компанията, така и на общата икономика в страната. Някои фактори задължително трябва да вземете предвид:
    *Конкуренцията
    *Общите тенденции в развитието на икономиката
    *Клиенти и партньори, от гледна точка влиянието им върху общите резултати на предприятието.

    3. Оценка (на вътрешните фактори)
    Преценете силните и слабите страни на работата в компанията. Така ще успеете да направите обективна оценка на състоянието. Вземете предвид:
    *състояние на основните дейности (финанси, маркетинг, персонал, продажби и др.)
    *дългосрочни и краткосрочни цели; стратегия
    *управленски екип

    4. Анализ
    Направете анализ на настоящата стратегия и краткосрочните и дългосрочни цели. Оценете ги според външноикономическата среда.

    5. Стратегия
    Създайте нова стратегия, която да Ви помогне да достигнете краткосрочните и дългосрочните си цели.

    6. Планиране
    Превърнете стратегията в специфичен план и се погрижете той да бъде изпълнен.

    7. Бюджет
    Определянето на бюджет е една от най-важните стъпки. Вземете предвид всички разходи за осъществяването на бизнес плана.

    8. Сглобяване
    Бизнесът планът трябва да е написан по възможно най-простия начин. Не позлвайте сложни термини, които може да останат неразбрани от екипа. Информирайте всички членове на компанията как тяхната дейност допринася за изпълнението на плана. Най-важната стъпка си остава мотивацията.



     

    как се прави бизнес план бизнес план стъпки към създаването на бизнес план

    Оценка на новината

    0