• Китайският дигитален юан е реализирал транзакции за 8,3 милиарда долара за 6 месеца

    Китайският дигитален юан е реализирал транзакции за 8,3 милиарда долара за 6 месеца

    Потребителите на цифрови юани в Китай се увеличават по-бързо от обема на транзакциите.

    Китайският дигитален юан е реализирал транзакции за 8,3 милиарда долара за 6 месеца

    В страна, където плащанията на потребителите се измерват в трилиони, китайският цифров юан е постигнал малък напредък, според данни за 2021 г., публикувани от централната банка във вторник.

    Народната банка на Китай /PBOC/ започна да провежда изпитания на цифровия юан през последните две години. Оттогава кумулативните транзакции във валутата са достигнали 87,57 милиарда юана (13,68 милиарда долара).

    Това означава, че транзакциите в цифрови юана възлизат на 53,1 милиарда юана през втората половина на 2021 г.

    За контекст Alipay на Ant Group разкри през 2020 г., че месечният обем на плащанията е средно 10 трилиона юана. Компанията е филиал на Alibaba, която управлява едно от двете доминиращи приложения в Китай за мобилно заплащане и се превърна в доминиращата форма на потребителско плащане в континенталната част.

    Alipay заяви, че има около 711 милиона активни потребители месечно към юни 2020 г. Потребителите на цифрови юани в Китай се увеличават по-бързо от обема на транзакциите.

    Броят на отделните потребители на цифрови юани се е покачил до 261 милиона към края на 2021 г., което е увеличение от 240,13 милиона спрямо края на юни, според PBOC. Въпреки това, много по-малко фирми приемат цифровия юан и остава неясно какви стимули имат потребителите да използват валутата срещу Alipay или WeChat Pay.

    Към октомври около 10 милиона фирми са имали портфейли в цифров юан, според държавните медии. Това е далеч под над 80 милиона активни търговци месечно, за които Alipay съобщи през юни 2020 г. PBOC не предостави актуализация за броя на търговските портфейли или цифрите за януари.

    Все пак по-широката достъпност на дигиталния юан и правителствените промоции биха могли да насърчат по-голямо използване. По-рано този месец банката започна да позволява на широката общественост да изтегля пилотна версия на приложението за цифров юан от магазините за приложения за Android и Apple за потребители в 10 китайски града.

    Преди да предложи цифровия юан на широката публика, първоначалните тестове на централната банка бяха отворени само за потребители, избрани чрез лотария. След като бъдат поканени, жителите на определени градове могат да използват дигитални ваучери за юан, за да купуват продукти в определени магазини в рамките на определени периоди от време.

    Китай Alipay businessnews.bg WeChat Pay дигитален юан

    Оценка на новината

    5.00