• Потребителски кредит у нас се тегли предимно за ремонт

    Потребителски кредит у нас се тегли предимно за ремонт

    Клиентите ползват средно 3800 лв. за почивка и близо 12 800 лв. за ремонт с потребителски кредит, показва проучване на „Пощенска банка”

    Потребителски кредит у нас се тегли предимно за ремонт

    Бългapитe нaй-чecтo взeмaт пoтpeбитeлcĸи ĸpeдити зa peмoнт нa дoмa. Данните са от национално представително онлайн проучване по поръчка на „Пощенска банка”. Заедно с ремонта на дома, който изтъкват като повод за потребителски кредит  35% от попитаните, другата най-често посочвана причина, поради която клиентите търсят заем, е обединяване на задълженията (посочена от 34% от анкетираните). Следват покупката на автомобил (24%) и обзавеждането на дома (22%). 11% от потребителите използват потребителски кредит, за да финансират почивката си.

    Експертите на „Пощенска банка” отчитат продължаваща тенденция за ръст в потребителското кредитиране през първата половина на 2019 г. Наблюдава се увеличаване на средния размер на новоотпуснатите потребителски кредити от 7.2%. Така средната сума, която потребителите теглят през 2019 година, достига близо 13 400 лв.,при 12 500 лв. година по-рано. Средният срок за изплащане на кредита остава 5 години.

    Изследването показва, че средната сума, която теглят клиентите, за да ремонтират дома си, е близо 12 800 лв., а за почивка - 3800 лв. Малко по-малка е инвестицията за обзавеждане на дома – близо 9400 лв.

    Близо 1/3 от хората, участвали в проучването (36%), които имат потребителски кредит, твърдят, че тегленето му създава улеснение. 28% посочват, че предпочитат да планират разходите си спрямо доходите си, за 13% от анкетираните тегленето на потребителски кредит е необходимост, а за 7% от тях –част от ежедневието. 

    Най-често потребителски кредит ползват хора с висше образование, на възраст между 40 и 50 години, малко повече жени, отколкото мъже, семейни, и със среден доход от 900 до 2000 лева на месец.

    Експертите на банката отчитат още, че клиентите търсят също така продукти и услуги към потребителските кредити, носещи допълнителна добавена стойност. Като част от стратегията си за развитие на иновативни канали за финансиране, от „Пощинска банка” информират, че ще продължат да инвестират в центровете за експресно потребителско кредитиране „Моменто”.

    Данните на банката показват още, че 76% от клиентите, които имат потребителски кредит, проявяват интерес към ползване на кредитна карта. От „Пощенска банка” напомнят, че потребителите могат да ползват 3% отстъпка при резервация и плащане с тяхна кредитна карта в Booking.com или да защитят правата си при проблемни полети, благодарение на иновативната услуга на банката и ClaimCompass. Резултатите от анализа показват също, че 75% от клиентите ползват интернет банкиране, а 97% разчитат на застраховка по програма „Защита на плащанията“.

     

    Пощенска банка Почивка Ремонт потребителски кредит

    Оценка на новината

    0