• Тарифите за доставка продължават да се увеличават

    Тарифите за доставка продължават да се увеличават

    Цените на контейнерните превози скочиха нагоре, след като световната икономика се възстанови от пандемията Covid-19 и търсенето на стоки се възстанови.

    Тарифите за доставка продължават да се увеличават

    Maersk, най-голямата в света компания за контейнерни превози, отбеляза рязко увеличение на приходите през второто тримесечие, тъй като задръстванията и пречките продължават да увеличават тарифите за доставка.

    Компанията в петък отчете печалба преди лихви, данъци, амортизации и амортизации (EBITDA) от 5,1 милиарда долара, което е 200% увеличение спрямо 1,7 милиарда долара, отчетени за същия период на миналата година. Приходите са нараснали с почти 60% до 14,2 милиарда долара.

    Цените на контейнерните превози скочиха нагоре, след като световната икономика се възстанови от пандемията Covid-19 и търсенето на стоки се възстанови, докато недостигът на контейнери оказа натиск върху веригите за доставки. Съвсем наскоро комбинация от нарастващи поръчки на дребно и по-бавни темпове на обръщане поради епидемиите от Covid-19 в няколко държави доведе цените още по-високи.

    „В момента в контейнерните превози ние имаме ефективно неудовлетворено търсене. Глобалният капацитет не е в състояние да вдигне цялото търсене и това води до увеличаване на тарифите за товари“, каза Скоу.

    „В същото време, разбира се, имахме задръствания в Лос Анджелис, затворихме Суецкия канал за седмица, имаме едно от най -големите пристанища в Китай затворено за повече от седмица през последното тримесечие и това отнема капацитета ни от пазара, което допринася за проблема, така да се каже."

    Тарифите от Китай към САЩ например са намалили рекордно високи нива над 20 000 долара за кутия от 40 фута, което е с над 500% повече от преди година, според фирмата за проследяване на товари Freightos.

    Скоу каза, че предприятията се опитват да обслужват силно търсене на дребно, като същевременно изграждат своите запаси, което се вижда от изключително ниските съотношения на запаси към продажби в САЩ, което допринася за силното търсене на контейнери, което вероятно ще продължи поне през следващото тримесечие.

    „Продължаваме да изграждаме по-висококачествен океански бизнес с по-дългосрочни договори, бързо растящ и печеливш логистичен бизнес с повече от половината от 38% ръст, произтичащ от най-добрите клиенти на Ocean, и създаващ стойност бизнес с терминали, който удвоява рентабилността през тримесечието“, каза Скоу в изявление, придружаващо резултатите.

    Възвръщаемостта на инвестирания капитал на Maersk сега е 23,7% за последните 12 месеца, а Скоу каза, че печалбата и паричният поток на компанията ще й позволят да извършва целеви придобивания, като същевременно връща пари на акционерите.

    Датският гигант също обяви в петък придобиването на компании за изпращане на колети Visible Supply Chain Management и B2C Europe, част от плановете си за разширяване на възможностите си за електронна търговия.

    „Перспективите за третото тримесечие са силни и очакваме настоящата инерция в Ocean да продължи и през четвъртото тримесечие, което също ще бъде от полза за нашия бизнес с терминали“, се казва в изявлението на Скоу.

    Maersk в понеделник подобри насоките си за 2021 г. до базисната EBITDA между 18 и 19,5 милиарда долара, с прогнозиран свободен паричен поток от най -малко 11,5 милиарда долара.

    САЩ доставки EBITDA пандемията COVID-19 Maersk контейнери

    Оценка на новината

    5.00