• Ангелкова не е съгласна сезонът да се описва в негативни краски

    Ангелкова не е съгласна сезонът да се описва в негативни краски

    Отстъплението на пазари като Германия и Русия от Черноморието през юни не е в сериозен размер, смята туристическият министър

    Ангелкова не е съгласна сезонът да се описва в негативни краски

    Последните статистически резултати за туризма у нас не кореспондират по никакъв начин с опити сезонът да се описва в негативни краски. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, която проведе работна среща с ръководители и членове на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели. Ангелкова се позова на данни на националната статистика, които сочат, че за периода януари-юни 2019 г.  у нас са направени над 3.6 млн. визити на чуждестранни туристи, което е 0.3% спад спрямо същия период на 2018 година. Ангелкова каза още, че отстъплението на пазари като Германия и Русия от родното Черноморие през юни не е в толкова сериозен размер, и допълни,че усилията за създаване на атрактивен продукт за туристите продължават.  

    За да привлечем повече посетители в България, предприемаме допълнителни мерки за насърчаване на организирания туризъм в крилата на сезона – през май, юни и септември, информира министърът. Тези стъпки ще бъдат свързани с активна реклама за бранд „България” чрез насочени послания към всеки пазар, според специфичните му интереси. Пилотно механизмът ще стартира по Черноморието, стана ясно по време на срещата.

    Работим насочено към водещите 10 входящи пазара за страната, но и за увеличаване на интереса на туристите от държавите от топ 20 и топ 30, както и от перспективните пазари - Китай, Индия, Япония, САЩ и др., отбеляза още Ангелкова. Тя допълни, че усилията се фокусират също върху транспортната свързаност, приложението на съвременните дигитални технологии в рекламата и в административното обслужване.

    Сред ключовите приоритети министърът открои привличането на интереса на големите международни брандове в туризма, което е изключително важно за утвърждаването на имиджа на България като конкурентна дестинация.

    Представителите на бизнеса изтъкнаха необходимостта за обединени усилия на държавата, хотелиерите и общините за популяризирането на България. Зад тази позиция заставаме изцяло като администрация, заяви на свой ред и Ангелкова.  

    По повод концепцията за споделената икономика в туризма министър Ангелкова обърна внимание, че този въпрос е предмет на сформирана тематична работна група в министерството. Идеята е да се използват добрите чуждестранни практики. Обмисля се на европейско ниво да се инициира дискусия за евентуална обща рамка, защото това е общо предизвикателство, свързано не само с конкуренцията, но и с имиджа на дестинациите, и с фиска, стана ясно от думите на министър Ангелкова.

    Министър Ангелкова акцентира и върху Единната система за туристическа информация, която трябва да функционира изцяло от 1 октомври 2019 г., и призова час по-скоро да се изпълнят всички законови изисквания за попълването й.

     

    Снимка: Пресцентър на Министерство на туризма

    туризъм Черноморие реклама летен сезон споделена икономика Българска асоциация на професионалистите в мениджм бранд "България"

    Оценка на новината

    0