• Brexit поставя под въпрос бъдещето на автомобилната индустрия

    Brexit поставя под въпрос бъдещето на автомобилната индустрия

    Автомобилната промишленост не е перспективна, тъй като производството на Обединеното кралство намалява все повече.

    Brexit поставя под въпрос бъдещето на автомобилната индустрия

    Производството на автомобили във Великобритания може да бъде съкратено с повече от 1/3, ако страната напусне ЕС без да сключи изгодна търговска сделка.

    Анализът, направен по искане на Обществото на производителите и търговците на моторни превозни средства (SMMT), прогнозира, че отпадането на правилата на Световната търговска организация (СТО) ще добави 3,2 милиарда британски лири годишно към разходите за автомобили.

    Цените на автомобилите ще се повишат и годишната продукция може да падне до едва един милион до 2024 г., сочат данните на AutoAnalysis.

    Великобритания е произвела 1,52 милиона автомобила през 2018 година.

    Главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоуз заяви, че отстъпването на правилата на СТО за вносни компоненти и износ на автомобили ще доведе до повишаване на разходите, които индустрията няма да може да поеме без покачване на цените и намаляване на производството.

    Той призова във вторник за сключване на изгодна търговска сделка за Brexit, за да може страната да поддържа конкурентоспособността и способността на сектора да осигури иновации, производителност и просперитет.

    Автомобилната промишленост не е перспективна, тъй като производството на Обединеното кралство намалява все повече.

    Г-н Хоуз заяви, че индустрията се нуждае от „безфрикционна търговия без тарифи, с регулиране и продължителен достъп до таланти“.

    Той продължи: „Тесните търговски отношения са от съществено значение за отключване на инвестициите, за да можем да постигнем целите си: по-чист въздух, нулеви въглеродни емисии и способността да продължим да изграждаме нашите продукти и да ги реализираме в световен мащаб.

    „Вместо да произвеждаме 2 милиона автомобила годишно до 2020 г., без търговска сделка, най-лошият сценарий на СТО може да ни накара да правим само милион“, каза той. Той прогнозира, че производството на нови модели, които биха били направени във Великобритания, може да бъде преместено "на по-конкурентни и приветливи производствени места".

    Производството на автомобили в Обединеното кралство вече отбеляза най-слабите си девет месеца в годината от 2011 г. насам, като падна с 15,6% спрямо предходната година. Honda и Ford обявиха затварянето на завода през тази година, но и двамата обвиняват други фактори освен Brexit.

    Peugeot заяви, че решението да се запази отворената фабрика за автомобили Vauxhall във Великобритания зависи от крайните условия на Brexit.

    Г-н Хоуз заяви, че автомобилостроенето е един от най-ценните икономически активи на Обединеното кралство, пряко отговорен за поставянето на храна на трапезите на 168 000 британски работници и техните семейства.

    „Следващото правителство трябва да постигне амбицията, конкурентната бизнес среда и ангажимента, необходим за поддържане на автомобилостроенето във Великобритания“, каза той.

    бизнес индустрия икономика производство автомобили свиване на производств

    Оценка на новината

    0