• Приходите на Facebook нарастват, но коронавирусът поставя платформата пред несигурното бъдеще, според Зукърбърг

    Приходите на Facebook нарастват, но коронавирусът поставя платформата пред несигурното бъдеще, според Зукърбърг

    Мениджърите казват, че приходите от реклама през април са без промяна, което е знак, че рекламната индустрия ще бъде засегната значително

    Приходите на Facebook нарастват, но коронавирусът поставя платформата пред несигурното бъдеще, според ЗукърбъргMark Zuckerberg

    Facebook отчете 18-процентово увеличение на приходите за първото тримесечие в сряда, но гигантът на социалните медии заяви, че не прави финансови прогнози поради несигурността, причинена от коронавируса и това, което се очаква да бъде е най-голямия икономически колапс след Великата депресия.

    Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг изрази загриженост относно това, което предстои в страната. „Притеснявам се, че повторното отваряне на определени места твърде скоро, преди нивата на зараза да бъдат сведени до минумун, ще гарантира бъдещи огнища и още по-лоши икономически резултати“, каза той. „Много съм загрижен, че това е опасност за здравето и от това, че икономическият спад ще продължи по-дълго, отколкото хората очакват в момента.“

    Изявлението, което г-н Зукерберг направи, е в пълен контраст с мнението на останалите, които искат възможно най-скоро да бъдат отменени ограниченията. Държавните служители на места като Грузия се втурнаха да се върнат към работните си места, въпреки че броят на новоинфектираните остава висок. Изпълнителният директор на Tesla Елон Мъск направи изявление в Туитър  във вторник:

    Фокусът на г-н Зукърбърг върху разрастващата се здравна криза отразява личното му участие в този въпрос: Той и съпругата му - лекар ръководят инициативата „Чан Зукерберг“, благотворително усилие, насочено към премахване на болестта, и имат лични отношения с много лидери в сферата на общественото здравеопазване. Facebook и други технологични гиганти бяха сред първите компании, които призоваха служителите да работят от дома си миналия месец, дори преди да бъдат обявени първите препоръки за работа от дома.

    Но за своя бизнес, г-н Зукерберг вижда възможности за растеж. По време на разговор с анализатори той каза, че смята, че времената на икономически спад са време за инвестиране.
    „По време на този период има много нови неща, които трябва да бъдат изградени“, добави той. „Смятам, че е важно, вместо да се спираме сега, както много компании могат, важно да продължим да изграждаме новите нужди за хората и ... да компенсираме нещата, които другите компании ще изтеглят. "

    Той отбеляза, че Facebook току-що стартира приложение за видео група, Messenger Rooms, което ще бъде конкурент на Houseparty и Zoom. Г-н Зукърбърг каза, че компанията очаква да претърпи загуби през следващата година, но подчерта силата на социалната мрежа в настоящия момент. Ръководителите обявиха, че Facebook ще наеме 10 000 души през тази година, което е потенциално стратегическо предимство намирането на най-големия талант, тъй като по-малките технологични фирми освобождават работниците си.

    В момент, когато други компании са изправени пред огромни съкращения и приходите им намаляват поради пандемията, ръстът на приходите на Facebook е забележим и беше причина за оптимизма на Уолстрийт.

    Приходите на компанията за първото тримесечие бяха 17,7 млрд. долара (14,2 млрд. Британски лири), спрямо 15,1 млрд. долара за същото тримесечие преди година. Това беше малко повече от очакванията на анализаторите, представяйки по-розова картина, отколкото много компании, подготвящи се за продължителната криза. Печалбата на компанията се удвои до $ 4.9 млрд. (3.9 млрд. паунда) в сравнение с предходната година.

    Цената на акциите на Facebook се повишиха с 10 на сто в рамките на часовете след заочването на търговията.

    Facebook обаче не е имунизиран срещу настоящата криза. Компанията заяви, че очаква печалбите да спаднат тази година и че не прави обичайните си прогнози за второто тримесечие поради несигурността.

    Въпреки че компанията не прави конкретни прогнози, ръководителите отбелязаха, че приходите от реклама през април са на едни нива – нито се повишават, нито намаляват, което е знак, че рекламната индустрия ще бъде значително засегната. Тези числа ще бъдат отчетени по време на печалбите през второто тримесечие.

    „Ефектите от пандемията не засегнаха по-голямата част от света до средата на март и това беше отразено в доклада за печалбите на Facebook“, казва главният анализатор на eMarketer Дебра Ахо Уилямсън в изявление по имейл. Но равните априлски приходи показват, че следващото тримесечие ще бъде „много по-предизвикателно“ от сегашното.

    Компанията също така заяви, че цените на рекламата й са спаднали поради по-ниското търсене и че не очаква ангажираността към някои от нейните услуги да остане на същите нива, каквито са по време на ограниченията.

    „Има сериозни доказателства в числата, че приходите от реклами във Facebook не получават големите интерес, в резултат от шока на Covid-19“, казва Харис Ануар, старши анализатор на платформата за финансови пазари investing.com, който каза, че смята, че бизнесът бързо ще се възстанови от загубите на рекламни разходи. "Акциите на Facebook са добре позиционирани, за да надминат своите колеги", добави той.

    Много от потребителите на Фейсбук - 2.89 милиарда са поставени под карантина у дома по целия свят и използват услугите на компанията - които включват Instagram и WhatsApp - повече отвсякога. В Италия, страна, която беше обявено ранно блокиране, услуги на компанията за поточни услуги Facebook и Instagram на живо се удвояват за седмица, съобщиха от компанията. Обажданията за Messenger и WhatsApp са повече от два пъти през годината в много страни, които наложиха карантина. Груповите видео разговори се увеличиха с над 1000 на сто от март.

    Като цяло Facebook и нейните е в по-добра позиция, за да издържат на настъпващата рецесия. Пазарната капитализация на компанията е 553 млрд. долара (£ 443 млрд.), което я прави една от най-ценните и богати на пари в света компании.

    Акциите на компанията майка Alphabet Alpha са нараснали близо 10% в сряда след доклада за положителните приходи на компанията. Но тя предупреди, че рекламата претърпя значителен спад в началото на средата на март. Microsoft също победи очакванията на анализаторите, тъй като коронавирусът стимулира търсенето на бизнес от облачната инфраструктура.

    facebook Марк Зукърбърг Tesla Covid-19

    Оценка на новината

    5.00