• Netflix предвижда глобална репресия, заради ''споделените пароли''

    Netflix предвижда глобална репресия, заради ''споделените пароли''

    Netflix заяви, че иска милионите домакинства, споделящи пароли, да започнат да плащат.

    Netflix предвижда глобална репресия, заради ''споделените пароли''

    Netflix, най-голямата компания за стрийминг на видео в света, предупреди, че предстои глобална репресия срещу споделянето на пароли. Това може да означава край на ширещата се практика на заемане на информация за вход на член на семейството или приятел – или на свободен познат.

    Netflix заяви, че изчислява, че повече от 30 милиона домакинства в САЩ и Канада използват споделена парола за достъп до съдържанието си. Компанията заяви, че повече от 100 милиона допълнителни домакинства вероятно използват споделена парола по целия свят.

    В тримесечното си писмо на акционера Netflix признава, че целенасочено е разрешил щедро споделяне на пароли извън дома, защото е помогнало на потребителите да се закачат за услугата. Но с конкуренцията от Disney, Warner Bros. Discovery, Paramount Global, NBCUniversal, Apple TV+ и други стриймъри, които изяждат растежа му, Netflix заяви, че иска милионите домакинства, споделящи пароли, да започнат да плащат.

    Netflix отчете загуба от 200 000 платени абонати през първото тримесечие, приключило на 31 март - за първи път от повече от 10 години. Компанията прогнозира, че ще загуби 2 милиона повече абонати през второто тримесечие.

    В момента платформата за стрийминг има 222 милиона абонати по целия свят. Тя се радваше на бум на растеж по време на пандемията, но този ръст на клиентите спадна - и сега стана отрицателен - тъй като карантините, заради Covid-19, до голяма степен бяха премахнати.

    Netflix живее със споделянето на пароли, защото компанията, по думите на съоснователя и съизпълнителен директор Рийд Хейстингс, „се справя добре“, без да предприема никакви строги действия.

    Netflix изгради удобна за потребителите марка през годините и позволяването на споделяне на пароли помогна за това.

    „Споделянето вероятно е помогнало за стимулиране на нашия растеж, като накараме повече хора да използват и да се наслаждават на Netflix“, се казва в бележката на компанията. „И винаги сме се опитвали да направим споделянето в домакинството на член лесно, с функции като профили и множество потоци.“

    Но времената се промениха. И когато растежът спре, нагласите са склонни да се променят.

    По-рано тази година, Netflix започна да тества различни начини за ограничаване на споделянето на пароли в Чили, Коста Рика и Перу. Ръководителите казаха на обаждането за печалбите на компанията във вторник, че може да разшири модела, който е изложил в тези страни, като таксува допълнително за акаунти, които споделят пароли извън дома.

    Netflix все още не очертава конкретна глобална стратегия, но предполага, че промени могат да се направят още през 2023 г.

    САЩ потребители Netflix businessnews.bg

    Оценка на новината

    0