• Google беше засегната от второ антитръстово разследване

    Google беше засегната от второ антитръстово разследване

    Регулаторите са загрижени, че Google може незаконно да е облагодетелствал собствените си услуги за обмен на реклами в ущърб на конкурентите.

    Google беше засегната от второ антитръстово разследване

    Регулаторът на конкуренцията в Обединеното кралство започна ново разследване на Google, като се стреми към ролята на компанията на пазара на рекламни технологии.

    Това е второто голямо антитръстово разследване, насочено към рекламните практики на Google в Обединеното кралство. Органът за конкуренция и пазари /CMA/ започна отделно разследване с Европейския съюз срещу Google и компанията майка на Facebook Meta по-рано тази година заради опасенията, че пактът от 2018 г. между двете компании – известен като „Jedi Blue“ — ограничена конкуренция в дигиталната реклама.

    CMA заяви в четвъртък, че оценява дали ролята на Google в индустрията на рекламните технологии може да нарушава конкуренцията. Интернет гигантът е доминиращ играч на пазара на онлайн реклами.

    Google действа едновременно като платформа от страна на търсенето, която предлага рекламен инвентар на издателите на търговците, и рекламна борса, която позволява на рекламодателите да се конкурират за рекламно пространство на уебсайтовете на издателите, каза CMA. Той също така управлява рекламни сървъри, които управляват инвентара на издателите.

    Регулаторите са загрижени, че Google може незаконно да е облагодетелствал собствените си услуги за обмен на реклами в ущърб на конкурентите. CMA също така се притеснява, че Google ограничава съвместимостта на своя рекламен обмен с рекламни сървъри на трети страни, за да затрудни конкуренцията на конкурентните рекламни сървъри.

    „Отслабването на конкуренцията в тази област може да намали приходите от реклами на издателите, които може да бъдат принудени да компрометират качеството на своето съдържание, за да намалят разходите или да поставят съдържанието си зад платени стени“, каза в изявление Андреа Косели, главен изпълнителен директор на CMA. „Това може също да повишава разходите за рекламодателите, които се предават чрез по-високи цени за рекламирани стоки и услуги.“

    Това идва след по-ранна конкуренция от Обединеното кралство и ЕС за „джедай синьо“. Твърди се, че сделката включвала Google и Meta фалшифициране на търгове за онлайн реклами и незаконно фиксиране на цените.

    CMA иска повече правомощия за контрол на антиконкурентното поведение на технологичните гиганти под нов регулаторен орган, наречен Отдел за цифрови пазари. Новият регулатор, предложен през 2020 г., ще има правомощията да налага глоби до 10% от глобалните годишни приходи на технологичните компании за нарушаване на новите дигитални правила. Правителството обаче все още не е предоставило правомощия на надзорния орган да налага тези глоби.

    google разследване businessnews.bg Meta

    Оценка на новината

    5.00