• Facebook ще подкрепя местната журналистика

    Facebook ще подкрепя местната журналистика

    Компанията Facebook  се превърна в лош герой на 2016г. Заради големия брой на фалшиви реклами, Facebook беше силно разкритикуван, че съдейства в разпространението им.

    Facebook ще подкрепя местната журналистика

    Компанията Facebook  се превърна в лош герой на 2016г. Заради големия брой на фалшиви реклами, Facebook беше силно разкритикуван, че съдейства в разпространението им.
    Вероятно затова социалната мрежа ще представи проекта Facebook Journalism Project, който цели да си сътрудничи с медийни организации от целия свят и заедно с тях да създава по-малки платформи, които да подкрепят местната журналистика.

    Новият проект на Facebook ще предлага и обучение на журналистите на различни теми.
    Тази информация беше дадедна от Фиджи Симо, който е продуктов директор на компанията.
    Все още няма информация за това дали тази нова платформа ще бъде съвсем отделна или ще се ползва подобно на бизнес мрежата, която беше обявена миналата година.

    „Днес обявяваме нова програма, която ще засили връзките между медийната индустрия и Facebook. Ще обучаваме журналисти в това, как да бъдем по-добри партньори, как да работим с издателите и как да достигнем до повече хора във Facebook.“, пише Фиджи Симо в блога си в мрежата.

    Проектът ще се състои от три стъпки. Първата ще бъде насочена към разработване на нови продукти за медийте, когато компанията ще излъчи свои екип, който ще разработва различни продукти, целящи да спомогнат за по-доброто разказване на историите. Сред новите инструменти ще бъдат 360-градусови картини, моментални статии и други. Първоначално те ще бъдат пробвани от екипа, освен това чрез тази стъпка ще се акцентира върху местните новини.

    Обучение на журналистите как да използват социалната мрежа ефективно, ще бъде втората стъпка. Facebook ще пусне електронни курсове, насочени към журналистите. Тези материали ще бъдат достъпни на 9 езика и подробно ще запознават журналистите с продуктите си.
    Участниците ще имат възможност да научат повече и за приложението CrowdTangle, което позволява да се получава информация за това, колко хора са достигнали до публикацията.

    Последната стъпка е свързана с повишаване на медийната грамотност сред потребителите на социалната мрежа. „Целта ни е да помогнем на хората в обществото да достигнат до информацията, която им е нужна, от източници, на които могат да се доверят.“, коментират от компанията.

    Компанията също обяви, че работи по алгоритъм, който да показва коя статия е с реална информация и коя – не.


     

    социални мрежи facebook журналистика Facebook Journalism Project

    Оценка на новината

    0