• Fiat Chrysler и PSA потвърждават споразумението за сливане

    Fiat Chrysler и PSA потвърждават споразумението за сливане

    Сделката за сливане на двете компании ще е стойност 50 млрд. долара

    Fiat Chrysler и PSA потвърждават споразумението за сливане

     

    Fiat Chrysler и конкурента му PSA Group, собственик на Peugeot и Vauxhall, потвърдиха сделка за сливане в размер на 50 млрд. долара (30,8 млрд. лири).

    Сделката, която има за цел икономия на разходи в размер на 4 млрд. долара чрез споделени договори за покупка и комбинирани технологии, ще създаде четвъртия по големина производител на автомобили в света.

    Шефът на PSA Карлос Таварес ще стане изпълнителен директор на новата компания и също ще има място в нейния борд.

    Сделката е вторият опит на Fiat Chrysler за сливане през тази година.

    Първоначално производителят на автомобили предложи сливане с френския си съперник Renault за 29 милиарда паунда, но се оттегли от сделката през юни след намеса на френското правителство, което има 15% дял в Renault. Сделката щеше да създаде третия по големина автомобилен производител в света.

    Очаква се сливането на Fiat Chrysler и PSA на Франция да приключи в рамките на следващите 12 до 15 месеца.

    Преди сливането да приключи, китайската компания Dongfeng Motor Group ще намали своя 12,2% дял във френския автомобилен производител, като продаде 30,7 милиона акции на PSA.

    Най- много опасения сделката предизвика във Vauxhall, в който работят 3000 души във Великобритания, тъй като може да бъде уязвим при всяко преструктуриране. Двете фирми обаче твърдят, че не са решили кои съоръжения за производство на автомобили ще използва новата обединена компания.

    "Преговорите за сливане, съчетани с несигурността за Brexit, са дълбоко смущаващи за работната сила на Великобритания, която е една от най-ефективните в Европа", заяви националният офицер на Unite Де Куин през октомври.

    "Ако PSA иска да използва страхотна британска марка като Vauxhall за продажба на автомобили и микробуси във Великобритания, тогава трябва да ги направи тук, във Великобритания."

    А през ноември американският конкурент General Motors заведе дело срещу Fiat Chrysler, твърдейки, че подкупва служителите на профсъюзите в продължение на много години, за да спечели предимства, които струват на General Motors милиони долари.

    Fiat Chrysler отрече обвиненията, твърдейки, че General Motors се опитваше да наруши плановете му за сливане. В сряда шефът на Fiat Chrysler Майк Манли заяви, че съдебният процес не е повлиял на условията на сливането.

    компании икономика сливане general motors PEUGEOT fiat Vauxhall автомобилен производител PSA Fiat Chrysler

    Оценка на новината

    0