• Nissan регистрира 671 млрд. йени нетна загуба за фискалната 2019 година

    Nissan регистрира 671 млрд. йени нетна загуба за фискалната 2019 година

    В рамките на мерките си за преструктуриране Nissan планира да закрие своите заводи в Индонезия и Испания

    Nissan регистрира 671 млрд. йени нетна загуба за фискалната 2019 година

    Nissan отчете нетна загуба от 671,2 милиарда йени (6,2 милиарда долара) за последната финансова година поради спад на продажбите, разходи за преструктуриране и последиците от пандемията на коронавирус, съобщиха в изявление.

    Производителят на автомобили, партньорът на алианса на Renault, реализира оперативна загуба от 40,5 милиарда йени за годината, която приключи на 31 март, в сравнение с оперативна печалба от 318,2 милиарда йени през предходната година, докато продажбите са спаднали с 14,6 на сто до 9,9 трилиона йени.

    Броят на автомобилите, продадени в световен мащаб от Nissan, възлиза на 4,93 милиона бройки през годината, което е 10,9 на сто по-малко от фискалната 2018 година.

    В рамките на мерките си за преструктуриране Nissan планира да закрие своите заводи в Индонезия и Испания, заяви президентът на компанията Макото Учида на онлайн пресконференция.

    Производителят на автомобили също ще намали производствения си капацитет с 20 на сто до 5,4 милиона бройки годишно до края на фискалната 2023 година.

    Nissan отказа да пусне прогнози за печалби за текущата финансова година до март 2021 г. поради спада, наложен от пандемията. За тримесечието от януари до март Nissan записа нетна загуба от 710,5 милиарда йени, в сравнение с нетна печалба от 2,5 милиарда йени.

    Производителят на автомобили също отчете оперативна загуба от 94,8 милиарда йени през тримесечието, докато продажбите паднаха с 20,8% спрямо година по-рано на 2,37 трилиона йени.

    Учида встъпи в длъжност през февруари като нов главен изпълнителен директор след оставката на своя предшественик Хирото Сайкава през септември, който призна, че е получавал съмнителни плащания.

    Производителят на автомобили изпадна в дълбока криза на фона на намаляване на печалбите и продажбите след ареста на сваления председател Carlos Ghosn през ноември 2018 г., който е обвинен в нарушаване на доверието и фалшифициране на финансови документи, за да занижи доходите си. Той отрече твърденията. Ghosn - бившият френско-бразилски шеф на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, избяга от Япония в Ливан в края на декември. Ливан няма договор за екстрадиция с Япония. Ghosn каза, че е избягал от „несправедливостта и преследването“.

    В сряда алиансът обяви новото разпределение на труда, предназначено да намали определени инвестиционните разходи с 40 на сто.

    Жан-Доминк Сенард, председател на Renault и алианса, заяви на онлайн пресконференция, че нямат план за сливания на Nissan с френския автомобилен производител.

    Nissan отдавна се съпротивлява на предложенията на Renault за пълно сливане. Френският производител на автомобили притежава 43,4 на сто от японския си партньор.

    Междувременно Toyota Motor заяви по-рано през деня, че броят на превозните средства, продадени в световен мащаб от нейната група, е намалял с 45,3% на година през април до 472 703 бройки поради намалена икономическа активност по време на пандемията.

    Броят на автомобилите, произведени в световен мащаб от групата на Toyota, включително Daihatsu Motor и Hino Motors, падна с 51,1 на сто до 445 044, се казва в съобщението.

    Групата очаква глобалните продажби на превозни средства за текущата финансова година да паднат с 14,9 на сто до 8,9 милиона бройки, каза още тя.

    Toyota спря производството на превозни средства в много части на света, за да предотврати разпространението на коронавирус. Компанията възобнови нормалните си операции в Китай в края на март, като постепенно рестартира производството и в някои други страни.

     

    Няма етикети за тази новина

    Оценка на новината

    0