• Новият iOS 14 на Apple може да доведе до повече от 50% спад в рекламния бизнес на Facebook

    Новият iOS 14 на Apple може да доведе до повече от 50% спад в рекламния бизнес на Facebook

    Apple все още не е обявил кога ще стартира продажбата на iOS 14, но се очаква това да се случи до края на тази година.

    Новият iOS 14 на Apple може да доведе до повече от 50% спад в рекламния бизнес на Facebook

    Facebook предупреди, че iOS 14 на Apple може да повлияе на рекламния му бизнес. Компанията обаче все още не е способна да очертае границите на разпространение на това въздействие.

    Каква всъщност е причината?​

    Рекламодателите използват уникален идентификационен номер, наречен IDFA, за да насочват по-добре рекламите и да оценят ефективността им. В iOS 14 всяко приложение, което иска да използва тези идентификатори, ще помоли потребителите да се включат в проследяването, при стартиране на приложението. Facebook заяви, че това ще попречи на приложенията му да събират този IDFA за собствениците на iOS 14.

    Facebook позволява на разработчиците на мобилен софтуер да предоставят реклами в приложението, насочени към потребителите въз основа на данните от Facebook. От компанията заявиха че повече от 1 милиард души виждат поне по една реклама в мрежата всеки месец. Любопитното е, че Facebook получава почти всички свои приходи именно от рекламите. Вероятно потребителите, чиито устройства поддържат Android, няма да бъдат засегнати от промяната.

    Социалната мрежа публикува блог, в който очертава стъпките, които ще предприеме, за да гарантира, че рекламният й бизнес ще е в съответствие с изискванията на Apple. Тези стъпки ще ограничат ефективно Facebook и неговите рекламодатели, за да може да насочват рекламите си и към потребителите на iPhone и iPad.

    „Знаем, че това може сериозно да повлияе на способността да се осигурят приходи от мрежата на аудиторията на iOS 14, въпреки най-добрите ни усилия. Нещо повече - дори може да направи аудиториалната мрежа толкова неефективна за iOS 14, че да няма смисъл да я предлагаме в iOS14”, заявиха от Facebook.

    „При тестването установихме повече от 50% спад в приходите, когато персонализацията беше премахната от кампаниите за инсталиране на мобилни реклами. В действителност въздействието може да е много по-голямо, така че ние работим върху краткосрочни и дългосрочни стратегии за подкрепа на рекламодателите чрез тези промени“, добавиха още от компанията.

     

    Apple facebook iOS IDFA

    Оценка на новината

    0