• Акциите на Facebook отбелязаха спад след обвинение в монопол

    Акциите на Facebook отбелязаха спад след обвинение в монопол

    Федералната търговска комисия и повечето щати заведоха иск за антитръст, с обвинение, че компанията, ангажирана с антиконкурентно поведение, поддържа монополна позиция.

    Акциите на Facebook отбелязаха спад след обвинение в монопол

    Акциите на Facebook (FB) отбелязаха спад, след като Федералната търговска комисия и повечето щати заведоха иск за антитръст, с обвинение, че компанията, ангажирана с антиконкурентно поведение, поддържа монополна позиция в личните социални мрежи.

    В исковата молба, подадена в Окръжния съд на САЩ във Вашингтон, FTC твърди, че Facebook е предприел дългогодишни усилия да поддържа монопол чрез антиконкурентни придобивания и действия, насочени към потенциални и зараждащи се съперници.

    Комисията настоява Facebook да отмени придобиванията на фокусираната върху снимки мрежа Instagram и приложението за съобщения Whatsapp.

    Тя иска да забрани на Facebook да „налага антиконкурентни условия на разработчиците на софтуер и да изисква от Facebook да търси предварително известие и одобрение за бъдещи сливания и придобивания“, се казва в изявление.

    Facebook - в отговор на комисията и държавните прокурори: "Това е ревизионистична история", каза Дженифър Нюстед, вицепрезидент и главен съветник на Facebook, в изявление. „Съществуват антитръстови закони за защита на потребителите и насърчаване на иновациите, а не за наказване на успешен бизнес.“

    "Facebook инвестира милиарди долари, години иновации и опит, за да разработи нови функции и по-добро преживяване за милионите, които се радват на ползването му", каза изпълнителният директор.

    От страна на FTC, Ян Конър, директор на Бюрото по конкуренция на агенцията, заяви в изявлението на агенцията, че социалната мрежа е от основно значение за живота на милиони американци. Действията на Facebook за утвърждаване и поддържане на монопола му, отказват на потребителите ползите на конкуренцията.

    "Нашата цел е да върнем антиконкурентното поведение на Facebook и да възстановим конкуренцията, така че иновациите и свободната конкуренция да могат да процъфтяват."

    Конър заяви във видеоклип в Twitter: „Днешните действия по прилагане на закона имат за цел да възстановят конкуренцията в тази важна индустрия и да осигурят основа на бъдещите конкуренти да растат и да правят иновации, без заплахата да бъдат пресирани от Facebook“.

    Facebook и други технически гиганти, включително Amazon (AMZN), Google (GOOGL) и Apple (AAPL), са обвинени в използването на техния размер и обхват, за да насочат потребителите към собствените си продукти и услуги, задушавайки конкуренцията в процеса.

    В жалбата се твърди, че първоначално Facebook се е опитвал да се конкурира с Instagram по същество, като е подобрил собствените си предложения, но след това е избрал да го купи.

    Покупката на Instagram за 1 милиард долара през април 2012 г. „твърди, че едновременно неутрализира пряката заплаха, породена от Instagram, и затруднява набирането на мащаб на друг личен конкурент в социалните мрежи“, каза агенцията.

    По същия начин, агенцията посочва, че „до 2012 г. WhatsApp се очертава като явен глобален лидер в категорията - мобилни съобщения.“ Отново, според жалбата, Facebook избира да купи възникваща заплаха, вместо да се конкурира, обявявайки споразумение през февруари 2014 г. за придобиване на WhatsApp за 19 милиарда долара. “

    Главният изпълнителен директор на Facebook - Марк Зукърбърг коментира показанията на конгреса,  като заяви, че компанията има редица конкуренти, включително другите технологични гиганти.

    Той защитава придобиванията на Instagram и WhatsApp, като казва, че платформата им е помогнала да се разширят от малки незначителни компании в електроцентрали.

    "Правителството сега иска да направи нещо, изпращайки смразяващо предупреждение към американския бизнес, че нито една продажба не е окончателна".

    "Хората и малкият бизнес не избират да използват безплатните услуги и реклама на Facebook, защото трябва, те ги използват, защото нашите приложения и услуги осигуряват най-голяма стойност. Ние енергично ще защитаваме възможността на хората да продължат да правят този избор."

    социални мрежи facebook Конкуренция Монопол

    Оценка на новината

    0