• Дистанционната работа - мит или тенденция?

    Дистанционната работа - мит или тенденция?

    Според прочуване на Pew Research Center, 54% ​​от служителите казват, че желаят да продължат да работят от вкъщи, след като пандемията приключи.

    Дистанционната работа - мит или тенденция?

    В допълнение към уроците по йога на място и ергономичните бюра, компаниите могат да имат нова уелнес инициатива в ръкавите си - да предоставят на работниците годишен период на дистанционна работа.

    Дистанционната работа се оказва популярна сред много работници, като 54% ​​от служителите казват, че желаят да продължат да работят от вкъщи, след като пандемията приключи, според проучване на Pew Research Center.

    Но това не е вероятно да се случи. Очаква се много повече компании да преминат към хибридни работни договорености тази година за най-доброто от двата работни свята - гъвкавост с фокус на офис среда, по-малко самота и по-малко пътуване до работното място.

    И все пак, хибриден график, да речем, три дни в офиса и два дни навън, няма да позволи една от най-големите предимства на схемата за работа от дома: удълженото „работно място“.

    Работните занимания - и техният по-малко известен братовчед, уелнес сабатичният - размиват границите между работа и ваканция. Те работят със сигурност, но с по-добра гледка. Изследванията показват, че те могат да бъдат терапевтична промяна на темпото, което допълва, вместо да замества редовното време за почивка.

    Ще стане ли нормална годишната работа от разстояние?
    Лин Казали, специалист на работното място и автор на „Agile-ish: How to Create A Culture of Agility“, сподели, че идеята може да бъде привлекателна през определени сезони, училищни празници и други „трудни времена от годината“.

    Късата продължителност на отдалечената работа също ще позволи на работодателите да се конкурират с компании, които въвеждат неограничени гъвкави условия на работа, добави още Казали.

    „Много водещи компании за индикатори - като Spotify, Twitter, Square, Unilever, Atlassian - заявиха, че техните служители могат да работят завинаги от вкъщи“, каза тя пред CNBC. „Компаниите знаят, че има нарастваща война за таланти. Ако не предлагате подобен вид променящи се предимства, ще се породи конкурентно неблагоприятно положение.“

    По-малко проблеми по време на пандемия
    Проблемите, за които много служители се чувстваха работещи от вкъщи през последната година - като изолация и липса на социално взаимодействие с колегите - не са толкова вероятни при краткосрочни престоя извън офиса. Всъщност работниците, които използват времето за пътуване, могат да подобрят психическото си благополучие, вместо да му навредят, каза Сузи Елис, главен изпълнителен директор на Global Wellness Institute.

    „Академиците всъщност са изучавали въздействието на почивните дни върху благосъстоянието, независимо дали традиционното едногодишно академично разнообразие или едномесечен или повече работа сабатично“, каза тя. „Изследването показва, че те намаляват стреса на хората, повишават цялостното благосъстояние и помагат на хората да работят по-креативно.“

    Притесненията на работодателите могат да бъдат също толкова управляеми. Според проучване на PricewaterhouseCoopers, 68% от ръководителите казват, че работниците трябва да бъдат в офиса поне три дни в седмицата, за да поддържат фирмената култура, след като пандемията отшуми. За служителите, работещи по този график, един месец работа от разстояние е подобно на искането за 12 допълнителни дни извън обекта в годината.

    Освен това преминаването към хибридни графици означава, че старият начин на работа (с всички в офиса) и работата в пандемичен стил (с всички онлайн) може да се превърнат в минало.

    Ще работи ли за вашата индустрия?
    Докато някои индустрии не могат лесно да работят от дома си - търговия на дребно, строителство, развлечения и здравеопазване, за да назовем само няколко - изследването на Pew показа, че повечето работници в тези индустрии могат:

    • информация и технологии: 84%
    • банки, финанси, счетоводство, недвижими имоти или застраховки: 84%
    • образование: 59%
    • професионални, научни и технически услуги: 59%

    И все пак сред тези сектори чака още една пречка - изкупуване от ръководството на компанията. От Facebook до Google, технологичната индустрия възприема гъвкавата работна тенденция, докато банковите титани започнаха публично да я отхвърлят.

    Председателят и главен изпълнителен директор на JPMorgan Chase Джейми Димън посочи миналата седмица, че не е фен на тенденцията „работа от дома“, докато изпълнителният директор на Goldman Sachs Дейвид Соломон го нарече „отклонение, което ще коригираме възможно най-бързо“.

    Управляващият директор на агенция за подбор на персонал Randstad в Сингапур и Малайзия, предупреждава служителите да направят „проверка на реалността“, преди да поискат възможности за отдалечена работа.

    Да можеш да работиш съвместно и да определяш резултатите от работата в отдалечена обстановка не е толкова лесно, колкото звучи. Ако вашето представяне не отговаря на очакванията на мениджъра ви през изминалата година, те може да ви очакват да се върнете в офиса, за да прецените дали отдалечената работа е променливият фактор, който влияе на вашата работа.

    От друга страна не би било разумно предприятията да отказват ненужно годишните заявки за отдалечена работа на служителите, или „може да рискуват да загубят тяхното доверие и лоялност към компанията“.

    дистанционна работа тенденции Pew Research Center

    Оценка на новината

    5.00