• Как работи рекламният бизнес на Google за 150 милиарда долара? (ЧАСТ 1)

    Как работи рекламният бизнес на Google за 150 милиарда долара? (ЧАСТ 1)

    Ето основните части от рекламния бизнес на Google и как те печелят пари.

    Как работи рекламният бизнес на Google за 150 милиарда долара? (ЧАСТ 1)

    Пазарната капитализация на Alphabet от над 1,5 трилиона долара я прави една от най-ценните публично търгувани компании в света, отстъпвайки само на Apple, Microsoft и Amazon.

    Създадена през 2015 г., Alphabet е по същество холдингова компания за Google, която генерира почти всичките си приходи и печалба. Google винаги се е представял за технологична компания и е инвестирал в много далечни области на технологиите - като търсене в интернет, мобилни телефони, изкуствен интелект, самоуправляващи се автомобили и здравни технологии. Неговата конференция за разработчици на софтуер, Google I/O, която стартира във вторник, обикновено разпръсква дълбоки технологични разговори с далечни визии за бъдещето.

    Но основният бизнес на Google е онлайн реклама. През 2020 г. Alphabet генерира почти 183 млрд.долара приходи. От това 147 млрд.долара - над 80% - идват от рекламния бизнес на Google, според годишния отчет на компанията за 2020 г.

    Google е пазарен лидер в онлайн рекламата за повече от десетилетие и се очаква да управлява почти 29% дял от разходите за цифрова реклама в световен мащаб през 2021 г., според eMarketer. Очаква се номер две Facebook да заснеме по-малко от 24%, докато Alibaba се очаква да бъде далечна трета, с по-малко от 9%.

    През годините Google е създал и придобил множество рекламни технологични инструменти, които дават възможност на издателите на съдържание да печелят пари чрез реклама и да позволяват на купувачите на реклами да търсят хората, пред които биха искали да се изправят в Google Search, YouTube, Maps и на други уебсайтове в интернет. Докато търсенето и други имоти съставляват по-голямата част от приходите от реклами на Google, рекламният му бизнес в YouTube, който през първото тримесечие отбеляза скок от близо 50% на годишна база, все повече грабва рекламни долари от традиционната линейна телевизия.

    Ето основните части от рекламния бизнес на Google и как те печелят пари.

     

    Търсене в Google

    Търсене е най-доходоносната единица на Google. През 2020 г. компанията генерира 104 милиарда долара приходи от „търсене и други“, което представлява 71% от приходите от реклами на Google и 57% от общите приходи на Alphabet.

    Тази цифра „търсене и други“ включва приходи, генерирани от свойствата на Google за търсене, заедно с реклами в други собственост на Google, като Gmail, Карти и магазина за приложения на Google Play.

    Рекламодателите, използващи продукти на Google, могат да наддават за ключови думи за търсене - конкретни думи и фрази, които карат рекламите им да се показват на съответните потребители в резултатите от търсенето.

    Всеки рекламодател може да избира измежду различни стратегии за офериране. Ако искат например да генерират трафик към своя сайт, те могат да изберат да направят наддаване „цена на кликване“, където плащат, когато някой кликне върху рекламите им. Те могат да изберат максималната сума, която искат да платят за това кликване, и всеки път, когато дадена реклама отговаря на условията за показване за търсене, търгът определя дали рекламата се показва и на коя позиция.

    Google също така позволява на рекламодателите да насочват към местоположение, език и аудитория - като хора, които се интересуват от закупуване на свързани с финанси продукти или услуги или които са наематели срещу собственици на жилища.

    Анализаторите, които са оптимисти за бизнеса на Google за търсене, отбелязват, че той се е развил през годините и ще продължи да го прави, независимо дали използва гласови и графични търсения или други нововъведения, за да изведе продукти пред потенциално заинтересованите очни ябълки.

    Междувременно продукти като Maps стават все по-стратегически от страна на рекламата. Използвайки Google Maps, рекламодателите могат да купуват реклами за местни бизнес обяви и „щифтове“. Google Maps, които започнаха да разрешават реклами едва през 2019 г., имат 1 милиард активни потребители месечно и се актуализират десетки хиляди пъти на ден.

    (следва продължение)

    бизнес google продукти Alphabet

    Оценка на новината

    5.00