• ''Умората от мащабиране'' вече е факт

    ''Умората от мащабиране'' вече е факт

    За служителите безкрайният парад на видеообажданията е станал твърде изтощителен.

    ''Умората от мащабиране'' вече е факт

    Комуникацията чрез платформата Zoom се превърна в спасителен пояс по време на пандемията за много компании, които изведнъж се оказаха управляващи отдалечена, различна работна сила. Но за някои безкрайният парад на видеообажданията е станал твърде изтощителен.

    HSBC и Citi въведоха така наречените ''дни без мащабиране'', като отделиха ден от седмицата, в който служителите да не да участват във видео разговори. Тези решения не се основават само на анекдотични отзиви от персонала. Има нова ниша в изследванията около ефектите, които имат непрекъснатите видео разговори. Освен Zoom, има редица подобни инструменти, които компаниите използват като Slack, Microsoft Teams и Cisco Webex.

    Джереми Бейленсън, професор от Станфордския университет, изучава въздействието, което претоварването с видео разговори е оказало на хората, наречено „Умора от мащабиране“.

    „В момента медията е проектирана да позволява различни форми на изтощение и умора - социално, емоционално и физически“, каза Бейленсън пред CNBC.

    Изследването му основава на някои от основните причини за тази умора: прекомерно взиране в монитора в продължение на много часове на ден, ''привързаност'' към едно физическо място за продължителни периоди от време и повишена трудност при тълкуването на невербалните сигнали.

    Много компании, от големи корпорации до стартиращи фирми, чувстват влиянието на медията върху служителите им. Техническите гиганти TikTok и Salesforce наложиха някои ограничения и ограничения върху количеството видео срещи, които нейните служители правят.

    Хората са останали също толкова продуктивни, докато работят от вкъщи, ако не и повече. Но това може да означава размиване на границата между професионалния и домашния живот, и повече време пред екрана на компютъра от своя страна, повече видео разговори с колеги.

    „За да бъда честен, разполагането с хедс пространство, за да можете да управлявате времето си и да управлявате календара си, и да знаете, че имате тази гъвкавост, е половината от успеха“, сподели Тери Молони, старши директор по успеха на служителите в Salesforce в Дъблин.

    Лейтън Хюз, вицепрезидент по продажбите за Обединеното кралство във фирмата за видеоконференции Pexip, заяви, че компаниите трябва да обмислят внимателно „етикета“ за видеообаждане.

    „Компаниите са отговорни за управлението на правилния етикет на срещите, когато се срещаме дистанционно“, каза Хюз. „Това включва малки трикове около пропуските между срещите и броя на хората в срещите.“

    Хюз добави, че един от най-големите двигатели на хората, които се разболяват от видео, се опитва да възпроизведе традиционната среда за срещи на екрана.

    Има техническо решение за това с фокус върху качеството на видео и аудио. Pexip наскоро сключи сделка с Nvidia за подпомагане на обработката на аудио и видео с помощта на AI по начин, който коригира и оптимизира всяко обаждане към визуалната и аудио среда на участниците. Това може да е филтриране на околния шум във фонов режим или автоматично регулиране на размера и подреждането на решетките на екрана, за да се намали когнитивното натоварване за зрителите.

    „Не смятаме непременно, че умората от срещата се определя от самата срещата. Смятаме, че етикетът на срещата и качеството на срещата трябва да се подобрят, така че хората да се чувстват по-малко уморени.“

    Бъдещи изследвания
    Станфордският професор Бейленсън сподели, че трябва да се направят повече изследвания за ефектите, които претоварването с видео разговори оказва върху хората. В друга статия, която той е съавтор, е показано, че ефектите от Zoom умората са по-разпространени при жените.

    Бейленсън добави още, че бъдещите изследвания ще трябва да тестват различни варианти на видео разговори, за да проверят как хората реагират, като например тестване на някои обаждания с хора, които не могат да се видят.

    Zoom пандемията COVID-19 въздействие на видеоразговори Умора от мащабиране

    Оценка на новината

    5.00