• Сделката между Amazon и MGM за 8,45 милиарда долара е историческа

    Сделката между Amazon и MGM за 8,45 милиарда долара е историческа

    Може би Amazon ще направи нещо неочаквано със съдържанието на MGM.

    Сделката между Amazon и MGM за 8,45 милиарда долара е историческа

    Най-накрая се случи! След години чакане, голяма технологична компания най-накрая придоби значителна наследствена медийна компания. Amazon закупи легендарната MGM Studios за 8,45 милиарда долара.

    Amazon се нуждае от повече съдържание за Prime Video, за да остане актуален срещу Netflix, Disney +, Hulu, HBO Max и много други стрийминг услуги, които се конкурират за потребители. Покупката на MGM не само му дава любими библиотеки като „Джеймс Бонд“, „Роки“, „Истински домакини“ и „Сървайвър“. Той също така подобрява шансовете си да прави по-добри оригинали с пълноценно студио, което е направило скорошни хитове като „The Handmaid’s Tale“ и „Fargo“.

    Може би защото същността на тази сделка изобщо не е свързана с медии или технологии. Amazon играе различна игра от всяка друга развлекателна компания. Основната причина за закупуването на MGM е да накараме повече потребители да плащат за Prime.

    Повече от 175 милиона абонати на Prime са излъчили телевизионни предавания и филми през последната година, разкри Amazon миналия месец. Докато плащането на месечна абонаментна такса за цифрова услуга беше новост през 2005 г., когато Amazon стартира Prime, останалата част от света постигна 16 години по-късно.

    Amazon има невероятна опора в портфейлите на хората, като предлага безплатна доставка за членовете на Prime, но дори отстъпката за доставка е по-често срещана сред големите търговци на дребно. Покупката на MGM е механизъм за намаляване на оттока. Намаляването на оттока не ви ли вълнува?

    Може би това е, че Amazon харчи 8,45 милиарда долара за MGM, защото регулаторите ще го позволят, и има няколко други неща, които Amazon може да придобие стратегически, които не биха накарали правителството да нахлуе пословично в централата на компанията в Сиатъл.

     

    Точно тази седмица главният прокурор на окръг Колумбия Карл Расин обяви, че съди Amazon срещу антитръстови основания, като твърди, че Amazon незаконно поддържа монополна власт чрез несправедливо повишаване на цените и потискане на конкуренцията. Конгресът създаде на Amazon основателя на Джеф Безос миналата година за историята на Amazon за използване на данни за продукти на трети страни за популяризиране на собствени марки с частни марки. Но те не отделиха време да говорят за господстващото положение на Amazon в медиите и развлеченията. Това е така, защото Amazon няма доминираща позиция в медиите и развлеченията.

    Въпреки че Amazon вероятно ще бъде един от глобалните гиганти през следващите пет години, ще има и много конкуренция. Няма регулатори на сигурността, които ще разрешат тази сделка, но вероятно е по-вероятно те да одобрят това, отколкото да позволят на Amazon да купува във всяка друга индустрия за $ 8.45 милиарда. Може би това е така, защото MGM пазарува от години, собственост на група обезпечени кредитори, които се стремят да монетизират инвестициите си още от излизането на компанията от фалит през 2010 г.

    Докато сделката на WarnerMedia с Discovery миналата седмица шокира медийния свят, тя беше предрешено заключение MGM ще намери дом, настанен в по-голямо образувание с глобални стремежи за поточно видео. И може би това е така, защото Amazon вече направи крачка да купува традиционни медии, дори ако това е първият пример за пряко придобиване на медийна компания.

    По-рано тази година Amazon сключи безпрецедентна сделка за излъчване изключително на футболни игри в четвъртък вечер от началото на следващия сезон. Това бе първият път, когато цял пакет от мачове на Националната футболна лига ще бъде излъчен от стрийминг услуга. Amazon също така обяви знакови сделки през последната година за поточно предаване на футболни мачове и бейзболни мачове от Ню Йорк Янкис. До известна степен Amazon вече е преминал Рубикон в някогашна територия, запазена за наследствени медии.

    Няма съмнение, че Amazon е забелязал маховика на Дисни, за да формира интелектуална собственост в кръстосани епизоди между герои и нови продължения. Amazon не притежава тематични паркове, но може би има нещо, което може да направи с интелектуалната собственост на MGM и останалата част от компанията, която е нова и неочаквана.

    сделка Amazon MGM Studios

    Оценка на новината

    5.00