• Франция глобява Google с 267 милиона долара за злоупотреба с „господстващо положение“ в онлайн рекламата

    Франция глобява Google с 267 милиона долара за злоупотреба с „господстващо положение“ в онлайн рекламата

    Google обяви в свой блог, че ще направи серия от промени в рекламната си технология.

    Франция глобява Google с 267 милиона долара за злоупотреба с „господстващо положение“ в онлайн рекламата

    Френският орган за защита на конкуренцията заяви в понеделник, че Google несправедливо е изпратил бизнес към собствените си услуги и е дискриминирал конкуренцията. Google се съгласи да плати глобата и да прекрати някои от практиките си за самопреференциране.

    Разследването установи, че Google е предоставил преференциално третиране на своя рекламен сървър DFP, който позволява на издателите на сайтове и приложения да продават своето рекламно пространство, както и на своята SSP AdX платформа за списъци, която организира тръжни процеси и позволява на издателите да продават своите „импресии“ или рекламен инвентар на рекламодателите. Съперниците и издателите на Google пострадаха в резултат на това, каза регулаторът.

    Изабел де Силва, президент на френския орган по конкуренция, заяви в изявление, че решението е първото в света, „което разглежда сложните алгоритмични аукционни процеси, чрез които функционира онлайн дисплейното рекламиране“.

    Тя добави, че разследването разкрива процеси, чрез които Google облагодетелства конкурентите си както на рекламни сървъри, така и на платформи за предлагане, които представляват софтуер, използван от издателите за управление, продажба и оптимизиране на рекламно пространство на техните уебсайтове и мобилни приложения.

    „Тези много сериозни практики наказаха конкуренцията на нововъзникващия пазар за онлайн реклама и позволиха на Google не само да запази, но и да увеличи господстващото си положение“, добави още де Силва.

    Google обяви в свой блог, че ще направи серия от промени в рекламната си технология.

    „Признаваме ролята, която рекламните технологии играят в подкрепа на достъпа до съдържание и информация и сме ангажирани да работим съвместно с регулаторите и да инвестираме в нови продукти и технологии, които дават на издателите по-голям избор и по-добри резултати при използването на нашите платформи“, сподели Мария Гомри, юридически директор на Google във Франция.

    Разследването се е провело след като базираната в САЩ News Corp, френският вестник Le Figaro и белгийската прес група Rossel подадоха жалба срещу Google.

    Регулаторите в цяла Европа задържат големите американски технологични гиганти на фона на опасенията, че притежават твърде много власт върху 700-те милиона граждани на блока. Миналата седмица Facebook беше ударен от две антитръстови разследвания от регулаторите във Великобритания и Европа.

    Франция онлайн реклама глоба на Google защита на конкуренцията

    Оценка на новината

    5.00