• Какво е бъдещето на телевизията?

    Какво е бъдещето на телевизията?

    Павел Станчев, изпълнителен директор на унгарската TV2, с опит в много медийни групи като bTV, "Нова тв", RTL, HBO и др., обяснява какво предстои да се случи с телевизията

    Какво е бъдещето на телевизията?

    Коментарът на Павел Станчев, по въпроса за бъдещето на телевизията гласи следното: "И през следващата година заглавието на песента There’s no business like show business ("Няма бизнес като шоубизнеса" - бел. ред.), написана в далечната 1946-a, ще звучи актуално.

    Телевизията ще остане най-популярната медиа, с която ще израстват нови поколения. Телефонът ще измества телевизора като носител, но най-гледаното видеосъдържание ще продължи да се прави с таланта и опита на хората, които го създават и днес: телевизионните специалисти, продуцентите, сценаристите и водещите, журналистите.

    Pay-TV стрийминг платформите ще достигнат своя пик, както навремето HBO, тъй като продуктът им е елитарен и няма да завладее масовата аудитория с нейната локална специфика, макар и големите играчи да се опитат да разширят пенетрацията си (покритието си - бел. ред.) чрез закупуването на местни програми и спорт. Ще има фрагментиране, а след това консолидация на платформите.

    Живите предавания ще продължат да бъдат най-гледаните - новините, големите развлекателни формати.

    Съдържанието ще бъде все по-местно, но ще има и висококачествена фикция, която ще пътува по света, по примера на американските хитове, а в по-ново време - и на турските, корейските или испанските сериали.

    Рекламната индустрия ще търси все по-точните данни и таргетиране на аудиторията. В това отношение безплатните стрийминг платформи на телевизиите с catch-up (отложено гледане - бел. ред.) и stacking (складиране на излъчени сезони от сериали) ще бъдат най-доброто им средство, особено с предлагането на адресирана телевизия, която ще се налага все повече.

    Опитът на телекомите да станат производители на телевизионно съдържание няма да завърши с успех, но някои от тях могат да станат успешни финансови инвеститори, стига да не налагат собствените си модели в телевизията.

    След медийните гиганти отвъд океана и западноевропейските групи, които се консолидират, местният капитал ще бъде все по-доминиращ. В новото десетилетие ще видим и настъпването на инвеститори от други географски ширини - най-вече от Китай и от арабския свят, защо не и от Централна Европа."

    любопитно икономика Телевизия бъдеще стрийминг платформа медия видеосъдържание живи предавания рекламна индустрия

    Оценка на новината

    0