Жените могат да добавят 280 милиарда долара към пазара за електронна търговия в Югоизточна Азия до 2030 г.

Това установява нов доклад на Международната финансова корпорация.

image

Това установява нов доклад на Международната финансова корпорация.

Пазарът на електронна търговия в Югоизточна Азия може да нарасне с над 280 милиарда долара до 2030 г., ако големите пазари за онлайн пазаруване направят повече, за да насърчат и да дадат възможност на жените предприемачи, установява нов доклад на Международната финансова корпорация.

„Анонимността“ на електронната търговия е намалила много от бариерите пред влизането, с които традиционно се сблъскват жените, и им е предоставила възможност да процъфтяват в нови сектори, каза Еми Луинстра, мениджър на програмата на МФК за Източна Азия и Тихия океан в четвъртък.

И все пак много от неравенствата, пред които са изправени жените в традиционното търговско пространство, „се вливат в онлайн света“, като осигуряване на достъп до финансиране. Луинстра призова големите играчи в електронната търговия да направят повече в подкрепа на продавачите на жени и да уловят пазарните възможности. Това включва разширяване на финансирането за жените, осигуряване на обучение и насърчаване да участват в сектори с по-висока стойност като електроникатa.

„За платформи, които имат възможности за финансиране, това е отличен начин да привлечете повече жени и да им помогнете да процъфтяват, като се уверите, че те са наясно с предложенията за финансиране и че могат да се възползват от тях“, заяви Луинстра.

Нейните коментари идват на фона на пандемията Covid-19, за която се твърди, че несъразмерно поставя жените в неравностойно положение.

Докладът на IFC, който се основава на данни, събрани от сайта за електронна търговия в Югоизточна Азия Lazada, установява, че през 2019 г. жените са били на път да постигнат паритет в електронната търговия. Но дори и с нарастването на онлайн търговията на дребно през последната година, допълнителните грижи и времевите ограничения, пред които са изправени жените, принудиха напредъка да направи крачка назад.

Например във Филипините жените преди са представлявали 64% от продавачите в сайта на Lazada, но продажбите им са спаднали с 27% по време на пандемията, се посочва в доклада.

Още новини от Малък бизнес