"Експортен хъб България" помага на българските компании да навлязат в международния пазар

Като приоритет на "Експортен хъб България" е реализиране на качествено обучение на българските компании

image

Като приоритет на "Експортен хъб България" е реализиране на качествено обучение на българските компании

На 02 декември общо 12 организации  се обединиха и подписаха учредителния акт на „Експортен хъб България“, който ще подпомага българските компании да стъпят на международния пазар и да изнасят продукцията си. Основателите са амбицирани в кратки срокове да постигнат конкретни резултати.
„Едно от направленията на „Експортен хъб България“ ще бъде обучение на български компании. Пилотно стартираме с 15 компании от 3 сектора, като в началото на следващата година предстои да изберем секторите и фирмите. Ще бъдат подбрани фирми, които вече са постигнали ниво на растеж, което им позволява да излязат на международните пазари, и които имат екипи, способни след оказаната помощ да продължат дейност в чужбина. Обучителната програма ще бъде 4-месечна, като целта ни е до края на тази програма за всяка една компания да се намери един нов чужд пазар“, обясни Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) – организацията, която е инициатор на новия проект.
Тъй като новият „Експортен хъб България“ ще цели да помага основно на българските производители, а повечето от тях са базирани извън София, ще бъдат осигурени и много онлайн обучения и дистанционни консултации с експерти. „Ще правим обучителни мероприятия както с български предприемачи, така и с чуждестранни търговски аташета“, добави Таков.
Засега всички 12 учредители се обединяват зад „Експортен хъб България“ с идеална цел, без да е осигурено някакво финансиране за проекта. За да е възможно най-устойчиво начинанието в дългосрочен план, се водят преговори за осигуряване на подкрепа за развитието му по европейската Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК).
Собственикът и управител на „Българска консултантска организация“ Стоян Ставрев, който е и съпредседател на комитетите за европейски програми, проекти и образование в Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), говори от името на двете организации, които са сред учредителите на „Експортен хъб България“. Ставрев приветства обединението на 12-те организации зад новото начинание и подчерта, че „Българска консултантска организация“ ще бъде надежден партньор в новия проект, тъй като от над 20 години компанията е "своеобразен мост между бизнеса и институциите".
„Освен това, не бива да забравяме, че когато най-голямата работодателска организация застане зад даден проект, то той най-вероятно ще бъде успешен“, добави Ставрев.
Председателят на Българската стопанска камара (БСК) Радосвет Радев изрази увереност, че „Експортен хъб България“ ще бъде форум и среда за развитие, в които ще бъдат създадени новите „български тигри износители“, за да може България да заеме централно място на световния пазар. Радев подчерта, че е изключително важно да има такива проекти, които обединяват толкова много организации, защото всеки поотделно може да осъществи 1-2 успешни проекта, докато заедно резултатът би бил много по-голям.
„Двама души, които носят по една ябълка и си ги разменят, всеки от тях си тръгва с по една ябълка. Двама души, като носят по една идея и си ги разменят, всеки си тръгва с две идеи“, напомни председателят на БСК.
Компаниите и организациите, които днес основаха „Експортен хъб България“, са:

  • Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия – инициатор
  • Конфедерация на работодателите и индустриалците в България
  • Клийнтех България
  • Българска консултантска организация
  • Българска агенция за експортно застраховане
  • София Тех Парк – домакин
  • Българската стартъп асоциация (BESCO)
  • СофтУни
  • М3 Комюникейшън Груп
  • Асоциацията на бизнес клъстерите
  • Висше училище по застраховане и финанси
  • Българска стопанска камара.
Още новини от Стартиране на бизнес