Airbus създава следващо поколение самолети

Airbus вече е започнал да работи по разработването на технологията.

image

Airbus вече е започнал да работи по разработването на технологията.

Airbus стартира базирано в Обединеното кралство съоръжение, фокусирано върху водородните технологии, ход, който представлява последния опит на фирмата да подкрепи дизайна на следващото си поколение самолети.

Подробности за три концептуални самолета с нулеви емисии „хибриден водород“ под псевдонима ZEROe бяха публикувани още през септември 2020 г. Airbus заяви, че иска да разработи „търговски самолет с нулеви емисии“ до 2035 г.

Отпечатъкът на авиацията върху околната среда е значителен, като Световният фонд за дивата природа /WWF/ го описва като „един от най-бързо растящите източници на емисии на парникови газове, водещи до глобалното изменение на климата“. WWF също така казва, че пътуването по въздух е „понастоящем най-въглеродно интензивната дейност, която човек може да извърши“.

Екологични групи започнаха съдебни действия срещу KLM, заявявайки, че холандският авиационен гигант подвежда обществеността относно устойчивостта на полетите.

По-рано тази година, главният изпълнителен директор на Airbus - Гийом Фори каза, че авиацията „потенциално ще се изправи пред значителни препятствия, ако не успеем да декарбонизираме с правилното темпо“. Фори изложи редица области, върху които фирмата му се фокусира. Те включват гарантиране, че самолетите изгарят по-малко гориво и отделят по-малко въглероден диоксид.

Освен това самолетът, който компанията доставяше, вече имаше сертифициран капацитет за 50% устойчиво авиационно гориво в резервоарите си.

 

Описан от Международната агенция по енергетика като „универсален енергиен носител“, водородът има разнообразна гама от приложения и може да бъде използван в широк спектър от индустрии.

Тя може да бъде произведена по няколко начина. Един метод включва използването на електролиза с електрически ток, разделящ водата на кислород и водород. Ако електричеството, използвано в този процес, идва от възобновяем източник, като вятър или слънчева енергия, тогава някои го наричат ​​зелен или възобновяем водород. Понастоящем по-голямата част от производството на водород се основава на изкопаеми горива.

Airbus не е единствената компания, която търси използването на водород в авиацията. Миналия октомври бяха обявени планове за извършване на търговски водородно-електрически полети между Лондон и Ротердам, като тези, които стоят зад проекта, се надяват той да се издигне в небето през 2024 г.

По това време авиационната фирма ZeroAvia заяви, че разработва 19-местен самолет, който „ще лети изцяло на водород“. През септември 2020 г. шестместен самолет с водородни горивни клетки от компанията завърши първия си полет.

Още новини от Свят