• Младите хора в България са по-ангажирани с благотворителност, в сравнение с възрастните

    Младите хора в България са по-ангажирани с благотворителност, в сравнение с възрастните

    Подкрепата за децата е най-популярната кауза сред българите

    Младите хора в България са по-ангажирани с благотворителност, в сравнение с възрастните

    Младите хора в България са значително по-склонни да даряват пари и да работят като доброволци за каузи, в сравнение с по-възрастните поколения. Това сочи докладът „Дарителството в България 2019“, публикуван от Фондация BCause.

    Най-младите хора, тези на възраст между 18 и 24 години, е по-вероятно да са дарили през последните 12 месеца от по-възрастните (72% спрямо 51%). Също така, хората на възраст между 18 и 34 години са по-склонни да бъдат доброволци от всички останали - 45% срещу 34%.

    Половината от хората в България (51%) са дарили пари през последните 12 месеца – в полза на благотворителни организации, религиозни организации/църквата, или директно са подкрепили някого. Подкрепата за деца е най-популярната кауза за българите - над 53% от даряващите са избрали тази кауза. Типичното дарение за последните 12 месеца е на стойност 100 лв. Даването на пари в брой е най-популярният метод за даряване (57%), следвано от дарителски кутии в магазини/супермаркети (52%) и изпращане на дарителски SMS-и (46%).

    Най-често срещаното обяснение за причината за дарителския акт е убеждението, че всички ние трябва да подкрепим решаването на основните социални проблеми. Това споделят близо половината от анкетираните (45% ).

    Около една трета (34%) споделят, че са участвали с доброволен труд през последната година, като отново първото място заема каузата “подкрепа на деца” (46%). 34% от анкетираните са подписали петиция през последните 12 месеца.

    Мнозинството от българите чувстват, че благотворителните организации оказват позитивно влияние върху държавата като цяло, на международно ниво, както и в тяхната общност и населено място.

    Най-популярните каузи сред доброволците са: подкрепа за децата (46%), следвани от възрастните хора (34%), бедните (33%) и хората с увреждания (26%).

    Да знаят със сигурност как ще бъдат похарчени парите им – това в най-голяма степен би насърчило българите да даряват повече пари (61%). Повече от половината (54%) казват, че биха дарили повече, ако печелят повече. По-голяма прозрачност в сектора също е от значение, като една трета (33%) се позовава на тази причина. Само 3% казват, че нищо няма да ги насърчи да дадат повече в бъдеще, сочат данните от изследването.

    благотворителност млади хора даряване

    Оценка на новината

    0