• От безплатни електрически велосипеди до нова инфраструктура на нашите градове

    От безплатни електрически велосипеди до нова инфраструктура на нашите градове

    Eлектрификацията e стъпка в правилната посока за градската мобилност.

    От безплатни електрически велосипеди до нова инфраструктура на нашите градове

    В последния пример за това как се променят градовете, в които живеем и работим, град Лийдс, Северна Англия, стартира безплатна пробна версия на електрически велосипеди, в опит да насърчи пътуващите да "оставят" колите си и вместо това да използват две колела.

    Схемата в Лийдс ще даде възможност на хората да използват велосипедите в продължение на две седмици, при условие че внасят депозит от £ 200 (около $ 256), а пътуванията, които хората предприемат, могат да бъдат до 10 мили във всяка посока. Общо ще бъдат на разположение 15 велосипеда: 10 от тях са с фиксирана рамка, докато останалите пет са сгъваеми.

    Схемата за електрически велосипеди на Лийдс е резултат от поредното изпитание в града, което даде шанс на благотворителните организации и бизнеса да използват електрически микробуси безплатно.

    „Откакто стартираха схемата за изпитания на електрически микробуси по-рано тази година, участниците, които взеха участие, инвестираха в по-чисти и екологични микробуси, така че сме развълнувани да пуснем подобна оферта за електрически велосипеди“, каза Джеймс Луис, заместник-лидер на градския съвет в Лийдс.

    Като част от транспортната ни стратегия работим усилено, за да превърнем колоезденето в ежедневен избор за хората в Лийдс“, добави Луис. „Електрическите велосипеди имат наистина вълнуващ потенциал да го направят по-лесен и по-достъпен за мнозина.“

    Лийдс не е сам в опитите си да насърчи използването на електрически велосипеди. Части от столицата на Обединеното кралство, Лондон, също предлагат схема в същия дух.

    Желанието на общинските и националните власти e да развиват по-екологична инфраструктура и да насърчават по-устойчиви форми на транспорт. По-големите градове като Ню Йорк, Париж и Лондон, например, вече могат да се похвалят с утвърдени и популярни програми за наемане на велосипеди.

    Шотландският град Абърдийн заяви, че ще работи с експерти от енергийната компания BP, за да намали емисиите и да се превърне в климатично положителен град. Сътрудничеството ще се фокусира върху редица области като: използването на водород в транспорта и за топлинна и електрическа енергия; разработването на решения за чисти превозни средства с ниски емисии и повишаване на енергийната ефективност в сградите.

    Правителството на Обединеното кралство обяви 12 милиона британски лири финансиране за изследователски проекти за електрически превозни средства, включително такива, които са свързани с бързото зареждане на батериите. Въпреки че въвеждането на електрически превозни средства, както и инфраструктурата, необходима за тяхното безпроблемно движение, е обнадеждаващо, трябва да се направи много повече за постигане на климатичните цели.

    С усилията, които се полагат за насърчаване както на ходенето, така и на използването на велосипеди, физическата инфраструктура на градовете също претърпява промяна с развитието на обособени велоалеи и по-широки тротоари. Дори кръговите кръстовища, голяма характеристика на пътищата във Великобритания, започват да изглеждат по различен начин. В края на юли в град Кеймбридж беше официално открито кръгово движение в холандски стил.

    Кръговото движение, описано от окръжния съвет на Кеймбриджшир като „първото по рода си в Обединеното кралство“, е създадено, за да даде приоритет на пешеходците и велосипедистите пред моторните превозни средства. Система от пешеходни преходи и велоалеи означава, че при приближаването си и излизането от кръстовището превозните средства трябва да отстъпят място на пешеходците и велосипедистите.

    Независимо дали става дума за въвеждане на електрически превозни средства или промени в оформлението на пътищата, градовете, в които живеем, се променят.

    „В крайна сметка се нуждаем от по-малко и по-чисти автомобили по нашите улици. Решенията, които имат по-добро въздействие върху градското пространство, пригодността за живот, задръстванията и общественото здраве, трябва да бъдат приоритетни“, каза Дейзи Нараянан, директор по урбанизъм в Sustrans - благотворителна организация, фокусирана върху ходенето и колоезденето. „Улиците и местата, които канят хората да се разхождат и карат, ще ни помогнат да се справим със замърсяването на въздуха от моторни превозни средства. Така ще създадем по-здрави и щастливи градове.“

    електрически велосипед Лийдс екологични микробуси схема

    Оценка на новината

    0