• 50 правила на успешния лидер (първа част)

    50 правила на успешния лидер (първа част)

    Не е лесно да станеш добър лидер, за това се изисква дисциплина, усилена работа и умение. Добрите лидери не се раждат такива, те се оформят

    50 правила на успешния лидер (първа част)

    Не е лесно да станеш добър лидер, за това се изисква дисциплина, усилена работа и умение. Добрите лидери не се раждат такива, те се оформят и доказват във времето. Понякога обаче, подходите в един екип, може да не са подходящи при друг. Ето защо сме ви подготвили  50 универсални правила, които всеки добър лидер следва .

    1. Слушайте екипа си. Първо правило. Вингаги слушайте това, което екипа ви иска да каже, дори да не Ви харесва.

    2. Комуникирайте колко се може повече. Изяснявайте очакванията и отношенията си, възможно най-бързо.

    3. Говорете по-малко. Когато нямаш какво да кажеш, по-добре не казвай нищо.

    4. Бъдете пример за подръжание. Членовете на екипа Ви трябва да имат пример за подражание. Бъдете този човек.

    5. Бъдете търпеливи. Ако не сте търпеливи към бизнеса си, значи сте избрали погрешния бизнес.

    6. Бъдете последователни. Бъдете последователни в действиятса си, за да знае екипът Ви, какво да очаква от Вас.

    7. Взимайте твърди решения. Не се колебайте дълго и отстоявайте решенията си.

    8. Идентифицирайте ментори и модели за подражание. Намерете хора, които се учат бързо и гледат напред. Придържайте се към тях и ги следвайте.

    9. Намесвайте се, само, когато е необходимо. Имайте доверие на екипа си и не се намесвайте в работата им, освен ако не е абсолютно необходимо.

    10. Опознайте границите си. Не се нагърбвайте със задължения, които са извън възможностите Ви.

    11. Опознайте силните си страни. Ако сте добри в разрешаването на спорове, намесвайте се и ги решавайте бързо.

    12. Опознайте слабите си страни. Ако има нещо, в което не сте добри, приемете го и работете върху него.

    13. Не си измисляйте извинения. Ако направите грешка, приемете я и се опитайте да я поправите. Не я прехвърляйте на някой друг.

    14. Приемете непредвидените обстоятелства. Не можете да контролирате и да предвидите всичко.

    15. Избирайте партньорите си правилно. Работете само с хора, на които можете да разчитате и да се доверите.

    16. Правете добро. Бъдете добър човек и правете добро на хората, когато е възможно.

    17. Създавайте нови контакти. Приемайте всяка възможност за разширяване на дейността си и бъдете готови за нови преживявания и перспективи.

    18. „Поддържайте връзка” с емоциите си. Не бъдете робот – чувствайте!

    19. Контролирайте реакциите си. Задържайте реакциите си, докато дойде удобен момент да изясните чувствана и мислите си.

     

    20. Забавлявайте се. Отделяйте време и се забавлявайте с екипа си.

    Няма етикети за тази новина

    Оценка на новината

    0