• Българи създадоха търсачка, която се конкурира с най-големите в бранша

    Българи създадоха търсачка, която се конкурира с най-големите в бранша

    "Не е нужно да търсиш по ключови думи, можеш да напишеш точно какво ти е нужно, при това така, както говориш в реалния живот, можеш да ползваш съкращения, жаргони, символи."

    Българи създадоха търсачка, която се конкурира с най-големите в бранша

    Семантика“ е нова нишова търсачка, която може да намери, това което търсите в интернет за няколко минути и то директно – без да се налага да отваряте сайт, след сайт.
    Но не това е най-голямото предимствто на „Семантика“. Търсачката предлага много голяма точност на резултатите. „ Семантичният анализ, който търсачката предлага, предоставя изключително точни резултати дори при въвеждане на сложни фрази. Не е нужно да търсиш по ключови думи, можеш да напишеш точно какво ти е нужно, при това така, както говориш в реалния живот, можеш да ползваш съкращения, жаргони, символи. Дори да сгрешиш правописа, „Семантика“ ще разбере какво търсиш.“ , разказват създателите ѝ.

    Друг плюс на платформата е, това че тя разпознава цветове. Може да анализира цветовете по снимката или по зададени цветови нюанси – тъмносин, светлосиво.
    „Справя се дори със зададени критерии като пастелни, земни, модерни, флорални и каквото се сетите още.“. Освен това, „Семантика“ не признава езика за бариера. Тя работи на абсолютно всички езици, като взема предвид местните валути, мерни единици, ДДС и така нататък.
    Така ако например искате да си купите нова рокля просто трябва да напишете „Търся най-добрите оферти за  рокля, с дължина до коляното, в пастелно синьо и на цена до 100 лева.“ И търсачката ще направи всичко, за да Ви покаже подходящите рокли.

    Създателите посочват, че търсачката е подходяща за всички електронни магазини. „Чрез търсачката, Вашият сайт ще дава много по-адекватни резултати при търсене и освен това, ще стане видим на всички езици.“, казват създателите.

    А създателите на „Семантика“ са българи. В началото те са рзработили сайта hashstyle.com, който позволява търсене по модел, марка, цена и цветове. Освен това можеш да си създаваш собствен гардероб, да искаш съвет и да видиш как изглеждат дреите заедно.
    „Искахме това да е Гугъл на модата.“ – казва Росен Генчев, създател на компанията.
    Не след дълго, създателите осъзнали, че не платформата, а алгоритъмът за търсене е ценното.

    По проекта работят още Иво Дуков, Цветан Панагонов и Боян Димитров – всички те са софтуерни инженери. Проджект мениджъра на проекта е Виктория Николова, която е далеч от технологиите – тя е завършила филология и е учила в академия за изкуства в Холандия.
    Идеята за проекта е на Росен, който срещнал затруднения да си намери костюм в интернет. Налагало се да отваря сайт по сайт и това му отнело много време и освен това, било много досадно.

    Проектът стартира без външни инвестиции, кредити и фондове. Компанията имала средства от предишен успешен проект и започнала работа по нов.

    Цената на „Семантика“ не е фиксирана и зависи от това, колко е полулярен сайта, в който ще се ползва, колко е натоварен, колко продукта има и така нататък. Създателите обмислят да предлагат търсачката безплатно за по-малките интернет магазини.
    Бъдещите планове на компанията включват добавяне на гласова команда и изкуствен интелект. „Когато си купиш жилище, спираш да търсиш, но изкуствения интелект може да ти предложи подходящо обзавеждане. Той ще анализира навиците и вкусовете и ще предложи нещо, което ще харесаш при това в подходящ ден  - за рожден ден, годишнина , празник или когато вземеш заплата.“, казва Росен Генчев.

    Конкуренти на „Семантика“ са гиганти като А9 на Amazon и Polaris в Walmart. Там са вложени милиарди и големи екипи стоят зад проектите, но „Семантика“ не се страхува. Те знаят, че имат голям потенциал и ще работят, за да станат компания с ранга на най-големите.

    електронна търговия интернет търсачки Семантика онлайн търговия

    Оценка на новината

    5.00