• Български разработчици създават първия по рода си чатбот, който подсеща потребителите за профилактични медицински прегледи

    Български разработчици създават първия по рода си чатбот, който подсеща потребителите за профилактични медицински прегледи

    Идеята за Healthy дойде още в средата на миналата година при нас

    Български разработчици създават първия по рода си чатбот, който подсеща потребителите за профилактични медицински прегледи

    Българският интернет портал Ofertomed.bg и онлайн агенцията Digilab.bg създадоха първия по рода си у нас чатбот (софтуерен робот), който напомня за провеждането на профилактични прегледи или медицински изследвания. Той се нарича Healthy и представлява своеобразен изкуствен интелект, достъпен направо в чат канала към Facebook. „Умният“ помощник е напълно безплатен и съществува от средата на декември. До момента над 450 българи вече са се възползвали от неговите услуги и мнозина го определят като много по-ефективен инструмент, в сравнение с напомнянето по електронна поща или sms.

    Комуникацията с чатбота протича лесно и мнозина дори биха могли да се объркат, че общуват с истински човек. Софтуерният робот може да информира пациента кои са основните единадесет медицински прегледи от най-важно значение за него и при желание от негова страна може да го подсеща при определена периодичност, че е добре да отиде на преглед.
    Разработката на Healthy е плод на усилена работа на два екипа, които са ръководени от Александра Русева и Росица Караджова. И двете решават, че новите технологии ще са от голяма помощ на всеки, който иска да се грижи за здравето си, но по една или друга причина пропуска най-важните годишни профилактични прегледи и изследвания.

    „Чатботът Healthy има важна роля за повишаване общата здравна култура на потребителите и най-вече – за популяризиране на превантивния подход, който продължава да е подценяван от мнозина у нас. Доказано е, че навременното посещение примерно на мамолог или извършването на други важни прегледи може да бъде решаващо за здравето, а в някои случаи – дори за запазване живота на пациентите. Затова и създаването на нашия чатбот съответства на цялостната дългосрочна стратегия на екипа на Ofertomed.bg да направим качествените здравни услуги по-достъпни за българското население и да популяризираме предимствата на превантивната грижа за здравето“ - заяви по този повод Росица Караджова, управител на сайта.

    Проектът Healthy се намира в процес на непрекъсната доразработка и подобрение, като предстои неговите функционалности тепърва да се развиват. В близко бъдеще се очаква и превръщането му в пълноценно мобилно приложение, което ще е неразделна част от всекидневието ни. Разработчиците на безплатната услуга очакват до края на 2018 година да ангажират около 10 000 българи с идеята за здравна профилактика.
    “Идеята за Healthy дойде още в средата на миналата година при нас. За съжаление или за радост, идеята е много нова и няма готови прототипи, от които да се учим. Разработваме всичко в движение. Радваме се, че сме пионери в тази област и че други български компании ни подкрепят в дигитализирането на тази важна област - здраветo на всички нас" - заяви Александра Русева, собственик и управител на Digilab.bg.
    Повече за Ofertomed.bg и Digilab.bg

    Ofertomed.bg е първият и единствен български здравен портал, който предлага оферти с до -75% отстъпка в множество реномирани лечебни заведения, включително болниците от веригата Аджибадем Сити Клиник, Медицински комплекс „Д-р. Щерев”, Ин витро клиника София, МБАЛ Доверие, NEO Clinic, Вериги лаборатории Цибалаб, Рамус, Бодимед, Кандиларов, Сана и много други. Мисията на онлайн компанията е да използва новите технологии, за да направи качествените здравни услуги достъпни за колкото може повече хора в България и света.
    Digilab.bg е агенция за дигитален маркетинг с фокус върху маркетинга в социалните мрежи и последните тенденции в тази област. Агенцията притежава богат опит и експертиза в управлението на Facebook и Instagram профили и реклами, но е готова да предложи иновативни и индивидуални решения и във всички останали социални мрежи.  Подходът на агенцията е непрекъснато да следва новостите в развитието на социалните мрежи, да експериментира с тях и да предлага най-работещите методи и практики индивидуално за всеки отделен клиент, в зависимост от неговия бизнес и нужди.

    произведено в България Healthy Digilab.bg

    Оценка на новината

    5.00