• ''Омикрон'' може да нанесе нов удар върху веригите за доставки

    ''Омикрон'' може да нанесе нов удар върху веригите за доставки

    Търговските дисбаланси могат да се влошат.

    ''Омикрон'' може да нанесе нов удар върху веригите за доставки

    Мерките за ограничаване заради Covid-19 могат да повлияят на производствените и транспортните операции, влошавайки кризата във веригата за доставки. Анализаторите по-рано предупреждаваха, че новият вариант, omicron, може да нанесе нов удар върху веригите за доставки.

    1. Потребителското търсене достигна своя връх
    Вероятно е потребителите да продължат да купуват стоки на по-високи нива, но застрахователят каза, че търсенето е достигнало връх. Докладът отбелязва, че докато излишните спестявания, натрупани по време на пандемията, не са изчерпани, търсенето ще се нормализира постепенно.

    „Впечатляващото изместване на разходите на домакинствата към (трайни) стоки, а не услуги, в контекста на полицейски час и блокиране, би трябвало да бъде много по-плахо занапред, дори в сценария на спад на подновените огнища на Covid-19“, се казва в доклада.

    Особено в развитите икономики домакинствата се движат към устойчиво потребление и цикълът на подмяна на стоките, закупени по време на пандемията, е поне няколко години, добави Ойлер Хермес. Тъй като търсенето преминава през „саморегулирана нормализация“, веригите за доставки вероятно ще бъдат под по-малък натиск.

    2. Запасите се връщат към нивата преди Covid-19
    След като намалиха запасите в началото на 2020 г., производителите побързаха да възстановят запасите си, за да се справят с безпрецедентното възстановяване на търсенето, се казва в доклада.

    „Добрата новина е, че спешността от възстановяване на запасите очевидно достигна своя връх през последните месеци и нивото на запасите вече е над дългосрочните средни стойности отпреди кризата в повечето сектори“, се казва в доклада.

    Euler Hermes също наблюдава повече капиталови разходи в САЩ, което би помогнало за увеличаване на производствения капацитет, за да отговори на по-високото търсене. За сравнение, Европа разчита на „наднормалните нива на използване на капацитета“, за да произвежда повече.

    „Без увеличаване на производствения капацитет и инвестиции в пристанищната инфраструктура, нормализирането на тесните места в доставките в Европа може да бъде отложено след 2022 г., тъй като търсенето остава над потенциала“, се добавя в доклада.

    3. Увеличен транспортен капацитет
    Претоварването на корабите също трябва да бъде по-малко остро през втората половина на 2022 г., тъй като капацитетът се увеличава, според застрахователя.

     

    Цената на корабоплаването може да остане повишена през следващата година, но капацитетът се очаква да се увеличи, тъй като световните поръчки за нови контейнерни кораби достигнат рекордни нива, възлизащи на 6,4% от съществуващия флот, каза Euler Hermes.

    Около 17 милиарда долара също се предвижда да бъдат изразходвани за пристанищна инфраструктура и водни пътища в САЩ, което трябва да помогне за намаляване на задръстванията. Докладът също така прогнозира, че обемът на световната търговия ще нарасне с 5,4% през 2022 г. и 4% през 2023 г., след ръст от 8,3% през 2021 г. Но търговските дисбаланси могат да се влошат.

    Прогнозите на Euler Hermes предполагат, че САЩ ще регистрират рекордно висок търговски дефицит, докато Китай ще отчете рекордно висок търговски излишък. През следващите няколко години Азиатско-Тихоокеанският регион трябва да остане основният победител по отношение на експортните печалби, докато секторите на енергетиката, електрониката, машините и оборудването трябва да продължат да се представят по-добре през 2022 г.

    доставки Криза businessnews.bg търговски дисбаланс

    Оценка на новината

    0