• Надзорният съвет на Facebook казва, че той няма да започне работа до „късна есен“

    Надзорният съвет на Facebook казва, че той няма да започне работа до „късна есен“

    Новият надзорен съвет на Facebook - предназначен да поддържа Facebook под контрол - обяви, че няма да функционира до края на тази година

    Надзорният съвет на Facebook казва, че той няма да започне работа до „късна есен“

    Независимият съвет, който е по-необходим от всякога в очите на някои хора, ще има силата да отменя решенията на Facebook върху спорни материали. Той ще преглежда видеоклипове, снимки и друго съдържание.

    Ние разбираме, че много хора са нетърпеливи съветът да започне официално задачата си да осигурява независим контрол върху решенията за съдържание във Facebook“, заяви съветът чрез Twitter. „Ние споделяме тази спешност, но бордът няма да работи до късна есен.“

    През май съветът заяви, че ще започне преглед на случаите „в следващите месеци“.

    Надзорният съвет на Facebook призна в отделен туит в края на вторник, че в момента е съсредоточен върху „критичните стъпки, необходими за създаването на нова институция“, като отбеляза, че много от „проблемите, които вълнуват днес“, са в нейния обхват.

    Фейсбук обяви, че създава независимия съвет през ноември 2018 г., точно след публикуването на доклад в The New York Times, който подробно описва как компанията избягва и отклонява обвиненията си в публичния разговор около работата си с руската намеса и други злоупотреби в социалните мрежи.

    Бордът може да помогне на Facebook да избегне обвинения в пристрастия, тъй като премахва съдържание, което смята за проблемно. Някои законодатели и консервативни говорители заявиха, че цензурите във Facebook са политически консервативни от гледна точка, твърдение, което компанията отхвърля.

    Забележителните членове на надзорния съвет на Facebook включват Алън Русбриджър, бивш главен редактор на вестник „Гардиън“, и Андрас Саджо, бивш съдия и вицепрезидент на Европейския съд по правата на човека.

    Рекламен бойкот

    През последните седмици предприятията изтеглят рекламата си от Facebook и Instagram като част от кампанията #StopHateforProfit, която твърди, че Facebook не прави достатъчно за премахване на разделително, расистко и омразно съдържание. Verizon, Patagonia, Ford, Adidas, HP, Coca-Cola, Unilever и Starbucks са само част от компаниите, които се включиха в кампанията и изтеглиха рекламата си от Facebook.

    На 4 юни публикацията номер 1 във Facebook бе съобщено за видео, в което се твърди, че Джордж Флойд, невъоръжен чернокож, убит от полицията, е „ужасно човешко същество“ и че „расово мотивираната полицейска бруталност е мит“. Клипът получи 24 милиона гледания за 19 часа.

    Служителят на Белия дом Бен Роудс заяви в Twitter в началото на юни: „Facebook печели от алгоритъм, който поддържа омразата. Колкото по-лошо става за нас, толкова по-добре е за тях. Техният бизнес модел е унищожаването на социалното сближаване. "

    реклами facebook надзор

    Оценка на новината

    0