• Китайските лидери на електрически автомобили прогнозират, че новите енергийни превозни средства ще доминират на местния пазар до 2030 г.

    Китайските лидери на електрически автомобили прогнозират, че новите енергийни превозни средства ще доминират на местния пазар до 2030 г.

    Пекин би желал 20% от продадените нови автомобили да бъдат нови енергийни превозни средства до 2025 г.

    Китайските лидери на електрически автомобили прогнозират, че новите енергийни превозни средства ще доминират на местния пазар до 2030 г.

    Новите енергийни превозни средства ще доминират в най-големия автомобилен пазар в света от около десет години, прогнозират двама ръководители на големи китайски компании за електрически автомобили през уикенда.

    Новите енергийни превозни средства се отнасят за батерийни и хибридни автомобили. Категорията представлява повече от 10% от продажбите на нови автомобили в Китай през март и нараства до 11,4% през май, каза Уанг Чуанфу, основател на BYD.

    Той прогнозира, че степента на проникване ще нарасне до над 70% през 2030 г. Това е според стенограмата, предоставена от компанията на неговите забележки на срещата на високо равнище в Китай в Чунцин, проведена на 12 и 13 юни.

    Уилям Ли, основател и главен изпълнителен директор на стартиращия електрически автомобил Nio, беше по-оптимистичен. Той прогнозира, че така наречените интелигентни електрически автомобили ще представляват 90% от продажбите на нови автомобили през 2030 г., съобщават китайските медии.

    Но доставките на Nio от 6 711 автомобила през май паднаха от 7 102 през април, оставайки доста под тази на BYD.

    През май BYD заяви, че продажбите на нови енергийни леки автомобили са се увеличили с 23% от предходния месец до 31 681 превозни средства, от които малко над половината - или 18 711 - се захранват само от батерии.

    Седанът на компанията Han се нарежда сред петте най-продавани нови енергийни автомобила, продавани в Китай - точно зад Model 3 и Model Y за първите пет месеца на годината, според Китайската асоциация за леки автомобили.

    На първо място е бюджетен електрически автомобил, Wuling Hongguang Mini, разработен в рамките на съвместното предприятие на General Motors в Китай.

    Много чуждестранни производители на автомобили като Volkswagen се стремят първо да пуснат електрически автомобили в Китай, където продажбите на батерийни превозни средства получиха тласък от субсидиите от централното правителство и други преференциални политики.

    Пекин би желал 20% от продадените нови автомобили да бъдат нови енергийни превозни средства до 2025 г.

    Тъй като местният пазар на нови енергийни превозни средства нараства, BYD’s Wang каза, че очаква китайските марки автомобили да могат да представляват 60% до 2030 г., отчасти благодарение на тяхното разбиране на основната технология.

    Китай електрически автомобили NIO BYD

    Оценка на новината

    5.00